کد خبر: 626077
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۱۴:۱۰:۲۰
| |

عمران خان بازداشت شد

نخست‌وزیر سابق پاکستان پس از محکوم شدن به سه سال حبس، امروز (شنبه) در خانه‌اش در شهر «لاهور» بازداشت شد.

عمران خان بازداشت شد
کد خبر: 626077
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۱۴:۱۰:۲۰

پس از آن‌که دادگاهی در پاکستان، «عمران خان» نخست‌وزیر سابق را به سه سال زندان و ممنوعیت پنج ساله از فعالیت سیاسی محکوم کردند، پلیس پاکستان امروز (شنبه)، نخست‌وزیر پیشین این کشور را در خانه‌اش در شهر «لاهور» واقع در شرق پاکستان بازداشت کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، این دومین بار در سال جاری است که نخست‌وزیر پیشین پاکستان که از محبوبیت زیادی در بین هوادارانش برخوردار است، بازداشت می‌شود.

بر اساس این گزارش، حکم دادگاه پاکستان احتمالاً موجب منع ادامه حضور نخست‌وزیر سابق پاکستان در عرصه سیاست خواهد شد زیرا قانون می‌گوید افرادی که محکومیت کیفری دارند نمی‌توانند مناصب دولتی داشته باشند یا نامزد پست‌های سیاسی شوند.

حزب وی موسوم به تحریک انصاف پاکستان (PTI) حکم دادگاه پاکستان را محکوم کرد و گفت که در دادگاهی عالی‌تر این تصمیم را به چالش خواهد کشید.

آسوشیتدپرس در این خصوص نوشت که علی‌رغم آن‌که یک دیوان برتر می‌تواند حکم صادره علیه عمران خان را به تعلیق درآورد اما این در نهایت یک هیأت انتخاباتی در پاکستان است که عمران خان را از ادامه حضور در سیاست محروم خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه اسلام‌آباد پس از محکوم کردن عمران خان، حکم بازداشتی علیه وی صادر کرد و پلیس این کشور به سرعت این سیاستمدار محبوب را از خانه‌اش در لاهور به پاکستان منتقل کرد اما هنوز مشخص نیست که عمران خان به کدام بخش منتقل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها