کد خبر: 655109
|
۱۴۰۳/۰۱/۰۱ ۱۴:۳۰:۵۲
| |

فساد باعث استعفای رئیس‌جمهور شد

رئیس دولت ویتنام ضوابط را نقض کرده و الگوی خوبی بعنوان رئیس دولت نیست.

فساد باعث استعفای رئیس‌جمهور شد
کد خبر: 655109
|
۱۴۰۳/۰۱/۰۱ ۱۴:۳۰:۵۲

رئیس‌جمهور ویتنام بعنوان بخشی از طرح مبارزه با فساد، مجبور شد به اتهام تخلف و کم‌کاری از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش فارس، در پی آغاز طرح پاکسازی گسترده مرتبط با فساد اختلاس، رسانه‌های دولتی ویتنام امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که رئیس‌جمهور ویتنام وو وان تونگ پس از تنها یک سال از سمت خود استعفا کرد.

خبرگزاری ویتنام (VNA) اعلام کرد که تونگ به دلیل «تخلف و کاستی‌ها» مجرم است و کمیته مرکزی حزب کمونیست، استعفای او را پذیرفته است.

برکناری رئیس‌جمهور 53 ساله ویتنام در شرایطی صورت گرفته است که در سالهای اخیر این کشور آسیایی دستخوش تحولات سیاسی مهمی شده است و حتی رئیس‌جمهور قبلی نیز در جریان پروژه مبارزه با فساد برکنار شد و چندین تن از وزرای کابینه و مدیران ارشد تجاری وی به اتهام کلاهبرداری اخراج شدند.

تونگ در دوم مارس سال گذشته میلادی پس از استعفای ناگهانی رئیس‌جمهور سابق نگوین ژوان فوک بعنوان رئیس‌جمهور ویتنام برگزیده شد. پیش از فوک، تنها یک رئیس‌جمهور دیگر از حزب کمونیست به دلایل مسائل پزشکی و درمان استعفا داده بود و چنین رخدادهایی بی‌سابقه بوده است.

علی‌رغم آن‌که رئیس‌جمهور بعنوان رئیس دولت محسوب می‌شود اما قدرت واقعی در ویتنام در اختیار دبیرکل حزب کمونیست ویتنام نگوین فو ترونگ است که بعنوان معمار اصلی طرح مبارزه با فساد شناخته می‌شود و از محبوبیت زیادی بین مردم ویتنام بهره‌مند است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها