کد خبر: 165273
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۴ ۱۱:۳۷:۰۰
| |

قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

برای ارتقای سلامت به یک رابطه دوطرفه بین دولت و مردم نیاز است

قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره ارتقای سلامت گفت: برای تأمین و ارتقای سلامت باید سراغ مردم برویم نه این‌که ما به آن‌ها دستورالعمل بدهیم، در این راستا باید یک رابطه دوطرفه و تعاملی برقرار باشد.

برای ارتقای سلامت به یک رابطه دوطرفه بین دولت و مردم نیاز است
کد خبر: 165273
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۴ ۱۱:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در اولین مجمع سلامت استان خراسان رضوی که در مجتمع سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برای رفع هر نیازی که در حاکمیت‌ها وجود دارد باید از تکنولوژی مناسب آن استفاده شود. یک دوره‌ای اگر مشکلات مردم در حوزه سلامت منحصر در بیماری بوده تکنولوژی مناسب، رفع آن عنصر انحصاری است، تکنولوژی مناسب برای آن تشکیل یک شبکه گسترده خدمات‌رسان است که انصافاً پس از انقلاب اسلامی این نیاز به درستی توسط سیاست‌گذاران وقت درک شد و تکنولوژی مناسب تجهیز و خدمت‌رسانی انجام شد. این عامل و سایر عوامل رشدی که در شاخص رشد ایران پس از انقلاب اتفاق افتاد موجب شد تا امید به زندگی رشد کرده و حدود 20 سال افزایش پیدا کند.

او ادامه داد: سال‌هاست این بحث در مجامع تصمیمی‌گیری نظام وجود دارد که امروز مسائل ما در حوزه سلامت تغییر کرده و حالا که مسائل تغییر کرده است آیا یک ساختار انحصاری که ارائه‌کننده خدمات سلامت است حتی اگر همه اختیارات و منابع کشور را هم به او بدهیم می‌تواند شاخص سلامت کشور را ارتقا دهد یا قوه مجریه می‌تواند به تنهایی این اقدام را انجام دهد؟ خوشبختانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم به این نکته توجه کردند که مردم را شریک این موضوع قرار دهند و برای تأمین و ارتقای سلامت باید سراغ مردم برویم نه این‌که ما به آن‌ها دستورالعلی بدهیم، بلکه این یک رابطه دوطرفه و تعاملی باشد.

عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر رشد سمن‌ها گفت: شعار«سلامت برای همه، در همه جا» با توجه به ابزار و شبکه‌ای که در اختیار حکومت است محقق نمی‌شود مگر آن‌جایی که دولت نمی‌تواند ارائه خدمت کند توسط مردم پر شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سه سال قبل سیاست‌های نظام در حوزه سلامت ابلاغ شد و بخش عمده این سیاست‌ها نازل به نقش‌آفرینی عموم است امروز بزرگ‌ترین عامل ایجاد خطر در سلامت مردم سبک زندگی و رفتار اجتماعی ماست. اگر ما بخواهیم هم‌چنان دنبال تخصص و درمان برویم امکان مادی آن برای ما وجود ندارد.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: آن‌چه که باید بر آن تمرکز داشت اصلاح سبک زندگی و رفتار مردم است که این موضوع در برنامه‌های توسعه‌ای نیز دیده شده است. امیدواریم با این حرکتی که دولت در ایجاد مجمع سلامت آغاز کرده، بتوانیم با قوت و سرعت بیشتری در این مسیر حرکت کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها