کد خبر: 166883
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۷ ۱۲:۱۸:۰۰
| |

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به انتخابات هیات رئیسه مجلس مطرح کرد؛

رئیس مجلس و نواب قطعا ابقا می‌شوند/ تغییر در دبیران و کارپردازان/ لزوم تفاهم میان فراکسیون‌ها برای انتخاب هیات رئیسه مجلس

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخاب رئیس و نواب رئیس، قطعاً تغییراتی نداریم و در این خصوص تفاهم وجود دارد و تغییرات بیشتر در حد دبیران و کارپردازان است.

رئیس مجلس و نواب قطعا ابقا می‌شوند/ تغییر در دبیران و کارپردازان/ لزوم تفاهم میان فراکسیون‌ها برای انتخاب هیات رئیسه مجلس
کد خبر: 166883
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۷ ۱۲:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس و سخنگوی فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با بیان اینکه هنوز تصمیمی در خصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس در فراکسیون مطبوعش گرفته نشده است، گفت: تقریباً از 15 روز قبل از انتخابات هیات رئیسه، فراکسیون مستقلین در این خصوص تصمیم‌گیری و تفاهمات صورت می‌گیرد.

او با اشاره به تفاهم ناکام انتخابات دوره قبل هیات رئیسه، گفت: در دوره قبل تفاهمی میان فراکسیون‌ها ایجاد شد هرچند که در بین راه منحرف شد اما درمجموع تفاهمی شکل گرفت که هر فراکسیون سهمیه‌ای داشته باشد. البته هر چه به سال‌های پایانی دوره مجلس نزدیک می‌شویم تفاهم بیشتر می‌شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین گفت: در حال حاضر با صراحت نمی‌توان گفت که تفاهم میان فراکسیون‌ها حاصل می‌شود و باید به زمان انتخابات هیات رئیسه نزدیک شویم تا بتوانیم در این خصوص نظر بدهیم اما اگر بتوانیم تفاهم کنیم و هر فراکسیون برای خود یک سهمیه مشخص داشته باشد، منطقی‌تر است.

لاهوتی در پاسخ به سوال که آیا در ترکیب هیات رئیسه تغییراتی صورت می‌گیرد، گفت: در انتخاب رییس و نواب رئیس، قطعاً تغییراتی نداریم و در این خصوص تفاهم وجود دارد و تغییرات بیشتر در حد دبیران و کارپردازان است.

او همچنین در خصوص تغییرات در کمیسیون‌ها، یادآور شد: تغییرات در کمیسیون‌ها بیشتر از 10 یا 20 درصد نخواهد بود و 80 درصد از اعضای هیات رئیسه کمیسیون‌ها حفظ می‌شوند. البته فراکسیون در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌ها کمتر دخالت می‌کند و بیشتر در خصوص انتخابات هیات رئیسه نظر می‌دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: هنوز در فراکسیون مستقلین بحث خاصی در خصوص انتخابات هیات رئیسه مطرح نشده است اما قطعاً در جلساتی عملکرد هیات رئیسه را ارزیابی می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها