کد خبر: 191087
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۶ ۱۳:۲۴:۰۰
| |

بهرام سرمست، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خبر داد؛

تکذیب تایید نشدن کنگره اعتماد ملی/ کمیسیون ماده 10 مرجع بررسی کنگره‌های احزاب است

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب درباره تایید کنگره حزب اعتماد ملی از سوی وزارت کشور گفت: بررسی کنگره حزب اعتماد ملی باید کمیسیون ماده 10 احزاب مطرح شود و بعداز بررسی موارد نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تکذیب تایید نشدن کنگره اعتماد ملی/ کمیسیون ماده 10 مرجع بررسی کنگره‌های احزاب است
کد خبر: 191087
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۶ ۱۳:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام سرمست، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب درباره اخبار منتشر شده مبنی بر عدم پذیرش کنگره حزب اعتماد ملی از سوی وزارت کشور، گفت: چنین خبری صحت ندارد. این درحالیست که خبرگزاری «مهر» به نقل از حسن اکبر مشاور معاون سیاسی وزارت کشور خبر داده بود که کنگره حزب اعتماد ملی در این وزارتخانه تایید نشده است.

سرمست اما در گفت‌وگویی با «ایلنا» تاکید کرده که مرجعیت رسیدگی به برگزاری کنگره‌های احزاب را کمیسیون ماده 10 بر عهده دارد که بنده دبیر آن هستم این موضوع باید در کمیسیون ماده 10 احزاب مطرح شود و بعد از بررسی ما اظهارنظر کنیم.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: به هر حال در هر کنگره اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که درون‌تشکیلاتی است و ما باید شرایط را بررسی و سپس نتیجه را اعلام کنیم.

او تاکید کرد: هیچ شخص و فردی جز کمیسیون ماده 10 احزاب ذی‌صلاح برای اظهارنظر نیست.

پیش از این خبرگزاری «مهر» به نقل از مشاور معاون سیاسی وزیر کشور گفته بود که کنگره این حزب تایید نشده است. حسن اکبری مشاور معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این موضوع که فرایند برگزاری کنگره حزب اعتماد ملی از سوی وزارت کشور تایید نشده گفته بود: درگیری‌هایی که در کنگره حزب اعتماد ملی رخ داد، از قبل قابل پیش‌بینی بود؛ به همین دلیل برای جلوگیری از بروز این درگیری‌ها، به اعضای این حزب مشورت دادیم اما موثر واقع نشد.


او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، اعضای اعتماد ملی گفته‌اند، اعضای شورای مرکزی این حزب از طریق «قیام» انتخاب شده‌اند، آیا وزارت کشور این فرایند را به رسمیت می‌شناسد، گفت: از نظر وزارت کشور، اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی انتخاب نشده‌اند.


اکبری تاکید کرد: اعضای حزب اعتماد ملی در همان کنگره روز جمعه اعلام کردند که در هفته آینده(یعنی هفته جاری) کنگره دیگری برای انتخاب اعضای شورای مرکزی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها