کد خبر: 191139
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

عده‌ای در داخل با تضعیف دولت به‌دنبال رقابت زودرس در انتخابات هستند/ دولت با شفافیت اعتماد مردم را جلب کند

دبیرکل حزب سبر ایران درباره تضعیف دولت گفت: بخشی از مخالفان داخلی به دنبال این هستند که از شرایط موجود که دولت در آن گرفتار است، بهره بگیرند و با تضعیف دولت و جایگاه آن، سعی کنند یک رقابت زودرس در مسائل انتخاباتی را شکل دهند.

عده‌ای در داخل با تضعیف دولت به‌دنبال رقابت زودرس در انتخابات هستند/ دولت با شفافیت اعتماد مردم را جلب کند
کد خبر: 191139
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با شااره به چالش‌هایی که پیش روی دولت قرار دارد، بیان کرد: به نظر می‌رسد که مشکلات و مسائلی که در کشور وجود دارد، بخشی مربوط به ایستادگی و مقاومت ما در مقابل استکبار است و بخشی از آن مربوط به مسائل داخلی و عدم کارآمدی و رسیدگی به مشکلات و حل مسائل است.

دبیرکل حزب سبز ایران با اشاره به این چالش‌ها درباره سوءاستفاده‌های داخلی از این وضعیت به‌وسیله مخالفان دولت در داخل کشور گفت: در این شرایط به نظر می‌آید که بخشی از مخالفان داخلی به دنبال این هستند که از این موضوع بهره بگیرند و با تضعیف دولت و جایگاه آن سعی کنند یک رقابت زودرس در مسائل انتخاباتی را شکل دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه تاکید کرد: برخی راه حل را در چنین مسائلی اصلاحات می‌دانند و اصلاح برخی از امور در کشور، و برخی معتقدند که باید با قدرت و استفاده از زور از آن استفاده شود.

او با بیان اینکه بسیاری از مسائلی که پیش روی ما قرار دارد نیازمند زور، اجبار و فشار نیست، گفت: بلکه حل این امور نیازمند قدرت یا «پاور» است. پاور قدرتی است که برآمده از حضور مردم در صحنه حاکمیت، استبداد و امنیت کشور و اقتدار نظام است و اینها موجب می‌شود که بسیاری از مسائل و مشکلات حل و فصل شود.

کنعانی‌‌مقدم ادامه داد: با توجه به این مسئله به نظر می‌سد که تضعیف دولت در چنین شرایطی که مسائل خارجی هم دست به دست هم داده و اپوزیسیون هم در خارج از کشور در یک ائتلاف جمعی با دلارهای نفتی عربستان و به پشتوانه رژیم صهیونیستی و آمریکا به مسائل داخلی دامن می‌زنند، تضیف دولت کار درستی نیست.

دبیرکل حزب سبز ایران تاکید کرد: باید در داخل کشور وحدت و انسجام خود را حفظ و تقویت کنیم تا دولت بتواند مشکلات را حل کند.

او با تاکید بر لزوم وجود انسجام در شرایط فعلی کشور، عنوان کرد: البته لازمه آن این است که دولت گوش شنوا داشته باشد به انتقادات توجه کند و مردم را برای حل مشکلات به کار گیرد.

کنعانی‌مقدم با تاکید بر لزوم وجود شفافیت در عملکرد دولت و اتفاقاتی که حول آن رخ می‌دهد، عنوان کرد: اصلی در مسائل تحول در جهان وجود دارد که در دانشگاه هارواد هم با همین موضوع «تحول» تدریس می‌شود و یکی از مباحث آن این موضوع روراستی است.

دبیرکل حزب سبز ایران ادامه داد: روراستی به عنوان اینکه دولت خود را از مردم و مردم هم دولت را از خود بدانند و هر دو طرف به هم اعتماد داشته باشند و با شفاف‌سازی بتوانند یک تعامل جامع و کامل را با هم ایجاد کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر این موضوع که مردم باید اطمینان داشته باشند که دولت با آنها روراست است، گفت: نباید به این شکل باشد که مردم احساس کنند که دولت شفاف نیست و به آنها دروغ می‌گوید و وعده‌های دورغ می‌دهد.

به گفته کنعانی‌مقدم در صورتی که مردم به دولت در این باره اعتماد نداشته باشند، مهمترین پشتوانه دولت که همین مردم و اعتماد آنها است و به عنوان سرمایه اجتماعی تلقی می‌شود، از دست می‌رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها