کد خبر: 193158
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۳ ۱۰:۵۸:۰۰
| |

ادیانی‌راد پس از قرائت گزارش کمیسیون تولید ملی درباه شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی:

قوه قضاییه و مقننه به حاشیه رانده شده‌اند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه و مقننه در شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی به حاشیه برده شده‌اند در حالی که این قانون نظارتی است و باید بعد نظارتی آن تقویت شود.

قوه قضاییه و مقننه به حاشیه رانده شده‌اند
کد خبر: 193158
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۳ ۱۰:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ادیانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 23 خردادماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در خصوص نحوه اجرای قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: براساس گزارشی که کمیسیون تهیه کرده از 4 ماده، 3 ماده به صورت دقیق و قطعی اجرا نشده است.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر گروهی را برای بررسی کارشناسانه قوانین مصوب مجلس انتخاب کنیم پس از بررسی ها مشخص می شود یکی از قوانینی که به لحاظ سیاق قانونگذاری ایراد دارد همین قانون است چرا که بیشتر جنبه توصیه ای دارد و در واقع نوع قانونگذاری جامع و کامل نبوده است.

وی با بیان اینکه براساس قانون مذکور باید شورای فراقوه ای برای نحوه پیگیری تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تشکیل می شد، ادامه داد: متاسفانه قوه قضاییه و مقننه در این شورا به حاشیه برده شده اند در حالی که این قانون نظارتی است و باید بعد نظارتی آن تقویت شود.

وی با بیان اینکه براساس ماده 2 قانون مذکور باید کارگروهی توسط شورای فراقوه ای تشکیل شود، یادآور شد: وظیفه این کارگروه تنقیح قوانین است اما آیا این کارگروه تشکیل شده، آیا به وظیفه خود عمل کرده و آیا گزارش های سه ماهه ارائه کرده که این گزارش ها در صحن علنی مجلس قرائت شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به تکلیف خود در اجرای نحوه پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی عمل نکرده و مجلس نیز نقش نظارتی خود را در این بخش به خوبی ایفا نکرده است.

منبع:خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها