کد خبر: 230056
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۳:۱۳:۰۰
| |

آقاپور علیشاهی در نطق میان دستور:

در شرایطی که رهبر انقلاب از اتحاد می‌گویند، گروهی از استخر فرح و استیضاح رئیس جمهور دم می‌زنند

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از طرفی رهبر معظم انقلاب از اتحاد، وحدت، یکپارچگی سخن می‌گوید و انسجام را سرلوحه قرار می‌دهند اما از طرفی گروهی از استخر فرح، استیضاح و سوال از رئیس جمهور دم می‌زنند.

در شرایطی که رهبر انقلاب از اتحاد می‌گویند، گروهی از استخر فرح و استیضاح رئیس جمهور دم می‌زنند
کد خبر: 230056
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۱۳:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| معصومه آقاپور در نشست علنی امروز (یکشنبه 11 شهریورماه) در نطق میان دستور خود ضمن عرض سلام خدمت نمایندگان، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تبریک اعیاد گذشته و درود و سلام به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران، همچنین به ملتی که در این شرایط دشوار همچنان از نظام و مسئولان اسلامی حمایت می کنند، از تصویب لایحه مناطق آزاد توسط نمایندگان تقدیر و تشکر کرد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: بیایید حرف مسئولانه بزنیم و مسئولیت حرفی که می زنیم بپذیریم و بیایید در خصوص راهکارهایی که در مجلس شورای اسلامی می‌تواند برای حل مشکلات ارائه دهیم صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز باید در خصوص بهم ریختگی در عمل که ریشه در بهم‌ ریختگی در فکر دارد صحبت کنیم، ادامه داد: وقتی اجزا فکر یکدیگر را نقض می کنند عمل به آن نیز غیرممکن است ، بالاخره مشخص نیست که بخش خصوصی را قبول داریم یا نداریم، در بیان می گوییم اما حاضر نیستیم به او مسئولیت دهیم، تفویض کنیم و در حکمرانی با او شریک شویم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بالاخره معلوم نیست این نظام بین المللی را قبول داریم یا نداریم؟ در بیان قبول داریم اما تمام فناوری ها، محصولات، اعتبارات، سیستم بانکی را می خواهیم، اما فلسفه وجودی آنها که مثال آن قبول اصول پولشویی و FATF است را قبول نداریم و بسیاری از محصولات و روابط پولی و بانکی را می خواهیم.

وی افزود:بالاخره دنیا جای خوبی است یا باید با مظاهر آن مبارزه کرد؟ در بیان دنیا را مذمت می کنیم، اما برای پول و مقام تقریباً هر کاری می کنیم.

آقاپور با طرح این سوال که بالاخره فعالیت زنان در عرصه های سیاسی و اقتصادی را قبول داریم یا نه، ادامه داد: در بیان قبول داریم، اما متاسفانه در عمل درخصوص بکارگیری آنان در سمت های مدیریتی و اقتصادی شریک نمی شویم.

وی با طرح سوال دیگری مبنی بر اینکه بالاخره معلوم نیست تخصص را قبول داریم یا نه؟، تاکید کرد: البته که در بیان همه قبول دارند، اما دریاچه ارومیه، نرخ تورم، بانکداری، محیط زیست، سیاست خارجی، اقتصاد مقاومتی، جنگ اقتصادی، معرف این است که امور تخصصی تصمیم سازی نشده اند، بنابراین بالاخره می خواهیم چکار کنیم؟ بقا، رشد، پیشرفت، تفابل، تعامل سازنده؛ کدامیک؟ با کدام ترکیب؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: بالاخره افکاری که افق های ما را تعیین می کنند کدامند؟ اتاق فکری که به این امور توجه می کنند کجاست؟ آیا سیستمی در مجلس داریم که تمام مسائل کشور را یکجا ببینند و به صورت تسلسلی و سیستماتیک برای آنها طراحی کند و مجمع الجزایری از افکار به صورت معلق در فضا نتیجه ای ندارد.

وی با بیان اینکه از طرفی رهبر معظم انقلاب از اتحاد، وحدت، یکپارچگی سخن می گوید و از سه قوای نظام حمایت می کند و انسجام را سرلوحه قرار داده اما گروهی از استخر فرح، استیضاح و سوال از رئیس جمهور دم می زنند، ادامه داد: تا اندیشه ها منطقی و منسجم نشود، عملکرد اصلاح نمی شود، بنابراین کشور نیاز به انسجام درونی دارد تا سیستمی بپا شود و در قدم نخست مجلس شورای اسلامی که در رأس امور است، باید گام نهد.

آقاپور علیشاهی، تصریح کرد: اگر با دانش و تخصص به انسجام فکری نرسیم همچنان سینوسی سر خواهیم کرد، مخالفان قدرتمند می شوند و خاکریزهای اقتصادی را یکی پس از دیگری به دشمن تحویل می دهیم و با از دست دادن آنها دشمن به اهداف خود می رسد، چراکه آنها متوجه انبوهی از تناقضات در داخل کشور هستند.

وی افزود: به گفته ناپلئون وقتی دشمن شما در حال اشتباه کردن است مزاحم او نشوید، مسئولیت ایجاد انسجام فکری بین ما و در درون ماست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با طرح این سوال مبنی بر اینکه واقعا در این 40 سال چه کرده ایم؟، ادامه داد: در کمتر از نصف این زمان ماهاتیر محمد کشورش را ساخت، در حالی که پول و امکانات ما را دراختیار نداشت و رتبه 37 شاخص های اسلامی در کل جهان را به دست آورد.

وی به دولت تاکیداتی داشت و گفت: جهت تکمیل جاده تسوج - شبستر که شهر زادگاه پدری رهبر معظم انقلاب شهر خامنه در جوار این جاده قرار دارد و همچنین نیروگاه صوفیان و دستگاه تگرگ شکن، اعتبار لازم جهت تکمیل مراکز درمانی، حل مسائل اسناد منابع طبیعی و کشاورزان، کاهش بروکراسی اداری برای بخش خصوصی و تبدیل بخش خصوصی به قطب های اقتصادی اقدامات لازم صورت گیرد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در پایان از نمایندگان درخواست کرد که در تصویب کنوانسیون های پولی و بانکی و FATFو قانون اصلاح مالیات بر ارزش افزوده طرح جامع بانکداری و صندوق مکانیزه فروش با کمیسیون متبوعش همراهی کنند.

منبع:خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها