کد خبر: 237296
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

قاسم میرزایی‌نیکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مخالفان با خواندن نامه رهبری در جلسه بررسی CFT آبستراکسیون نکردند/ ترس از شورای نگهبان موجب رأی پایین به CFT شد

یک نماینده مجلس گفت: برخی نمایندگان به دلایل ترسی که از شورای نگهبان داشتند به لایحه CFT رأی منفی دادند. برخی هم از اینکه نتیجه آرایشان مشخص شود می ترسیدند که بعد از آن در حوزه انتخابیه خود به مشکل بربخورند.

مخالفان با خواندن نامه رهبری در جلسه بررسی CFT آبستراکسیون نکردند/ ترس از شورای نگهبان موجب رأی پایین به CFT شد
کد خبر: 237296
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی نیکو نماینده دماوند و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» ، با اشاره به اظهارات برخی از اعضای فراکسیون ولایی برای آبستراکسیون در جلسه CFT گفت: به دلیل نامه رهبر انقلاب که آقای لاریجانی در مجلس خواند، مخالفان که قصد آبستراکسیون داشتند، منصرف شدند.

او همچنین در خصوص 120 رأی مخالف به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، ادامه داد: فراکسیون ولایی 120 عضو ندارد. آرای مخالف این لایحه به دلیل جوی بود که ایجاد شد. برخی نمایندگان به دلایل ترسی که از شورای نگهبان داشتند به لایحه CFT رأی منفی دادند. برخی نیز از اینکه آرا مشخص شود می ترسیدند که بعداز آن در حوزه انتخابیه خود به مشکل بربخورند.

این نماینده مجلس گفت: برای مثال بعد از حضور من در حوزه انتخابیه‌ام مورد سؤال قرار می‌گیرم یعنی آدم‌های ارسال‌کننده پیامک‌ها به سراغ ما می‌آیند و می‌گویند رأی موافق دادی یا مخالف؟ اگر موافق دادی جواب بده... به همین جهات برخی از نمایندگان به دلیل این ترس به لایحه CFT رأی منفی دادند. در غیر این صورت با توجه به ارزیابی که من از صحن علنی داشتم و با نمایندگان صحبت کردم، بیش از 160 رأی می‌آورد.

میرزایی نیکو، با اشاره به ادعای مانع‌تراشی برای تأیید این لایحه از سوی برخی از مخالفان، گفت: مخالفان تلاششان را می‌کنند اما کشور در این موضوع با توجه به نامه رهبری و صحبت‌های آقای لاریجانی و نوع تعاملی که وجود داد، به عقلانیتی رسیده است. به‌هرحال 205 کشور به کنوانسیون تأمین مالی تروریسم پیوسته‌اند و تنها دو کشور به این کنوانسیون نپیوسته‌اند، کره شمالی و ایران که کره شمالی در حال الحاق است و تنها ما باقی می‌مانیم.

او تاکید کرد: سروصدای مخالفان هم به این دلیل است که به‌هرحال کلی هزینه کردند و مایه و آبرو گذاشتند و گفتند که اگر لایحه CFT تصویب شود شمر حاکم می‌شود و... این‌ها الآن می‌بینند که حنایشان رنگی نداشت. ولی آن‌ها تلاششان را در شورای نگهبان و مجمع برای رد این لایحه انجام می‌دهند اما دیگر این هزینه را مجلس نخواهد داد. اگر شورای نگهبان این لایحه را رد کند هزینه متوجه شورای نگهبان می‌شود و اگر مجمع تشخیص هم رد کند متوجه مجمع هم می‌شود.

میرزایی نیکو، گفت: مخالفان خودشان را کاتولیک‌تر از پاپ می‌دیدند و این موضوع به نتیجه نرسید. موضوعی که رهبر و شورای هماهنگی نظام در مورد آن به نتیجه رسیدند که باید انجام شود اما برخی محکم ایستادند که نباید به تصویب برسد. یک عده‌ای در بیرون سازمان‌دهی کردن و مردم را هم پای‌کار آوردند که به نظر من جواب خوبی گیر آن‌ها نیامد.

این عضو فراکسیون امید در خصوص تأثیر تصویب لایحه CFT در مسائل اقتصادی کشور، گفت: تصویب این لایحه برای مسائل اقتصادی و باز شدن فضاهای استفاده ما در دیپلماسی تجاری و اقتصادی کاملاً مثبت است. نماینده اتاق بازرگانی واقعیت‌ها را گفت که این واقعیت‌ها واقعاً قابل‌توجه بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها