کد خبر: 241302
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ ۱۷:۳۸:۰۰
| |

توضیحات علی لاریجانی، رییس مجلس درباره حاشیه‌های ارسال دو لایحه به مجمع تشخیص مصلحت

دو لایحه به مجمع ارسال شد تا در صحن‌علنی بررسی شود

علی لاریجانی، رییس مجلس درباره ارسال لوایح مرتبط با FATF به هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای ملکشاهی ریس کمیسیون (حقوقی و قضایی مجلس) گفتند که کمیسیون نظر هیات نظارت را قبول ندارد و موارد شورای نگهبان را اصلاح کرده است.

دو لایحه به مجمع ارسال شد تا در صحن‌علنی بررسی شود
کد خبر: 241302
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ ۱۷:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی درباره ارسال لوایح مرتبط با FATF به هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام که در روزهای گذشته حواشی ایجاد کرده و برخی از نمایندگان در نامه‌ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به آن اعتراض کرده‌اند، بیان کرد: وقتی که شورای نگهبان نظرش را درباره دو لایحه پالرمو و مبارزه با پولشویی به مجلس ارائه داد ما به فاصله دو سه روز نظر را به شورای نگهبان فرستادیم.

یه گزارش « اعتمادآنلاین »،‌ او افزود: متعارف این بود که هیات نظارت نظرش را به کمیسیون مربوطه می‌داد اما به شورای نگهبان داد.

لاریجانی توضیح داد: در ادامه شورای نگهبان نامه‌ای بر روی آن نوشت و به مجلس فرستاد و ما هم آن را به کمیسیون فرستادیم اما کمیسیون دو ماه معطل کرد.

رییس مجلس با اشاره به تاخیر در بررسی این دو لایحه در کمیسیون مربوطه عنوان کرد: از سوی دیگر نامه‌نگاری‌های انجام می‌شد که چرا کمیسیون نظرش را نمی‌دهد. من بارها از کمیسیون خواستم که نظرش را به مجلس بفرستد و اقایان مطلبی را گفتند که به مصلحت کشور نیست آن را مطرح کنم.

او در ادامه افزود: آقای ملکشاهی ریس کمیسیون (حقوقی و قضایی مجلس) گفتند که کمیسیون نظر هیات نظارت را قبول ندارد و موارد شورای نگهبان را اصلاح کرده است. من گفتم هر نظری دارید برای مجلس بفرستید. آقایان فرستادند. آن مواردی که شورای نگهبان ایراد داشت اصلاح شده بود و بقیه موارد را گفتند قبول نداریم.

لاریجانی درباره ارسال این دو لایحه به مجمع تشخیص تاکید کرد: من به خاطر حل این مسئله گفتم که به طور متعارف هیات نظارت مجمع نظر داده است. دو لایحه به مجمع تشخیص می رود که در صحن مجمع مورد بررسی قرار بگیرد. چون موارد شورای نگهبان اصلاح شده بود. ما آن چیزی که باید انجام بدهیم انجام دادیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها