کد خبر: 247003
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

سردارغلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین

طرح استفاده از مدیران خارجی ناشی از عدم آگاهی است/ نقش پر رنگ گروه‌های جهادی در بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

سردارغلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر کسی از ظرفیت داخلی این کشور آگاه و این ظرفیت‌ها را به خوبی شناخته باشد، هیچ‌وقت از مدیر خارجی استفاده نمی‌کند.

طرح استفاده از مدیران خارجی ناشی از عدم آگاهی است/ نقش پر رنگ گروه‌های جهادی در بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
کد خبر: 247003
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سردارغلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان در خصوص استفاده از مدیران خارجی در عرصه اجرایی کشور و بررسی این مسئله در مدیریت جهادی بیان کرد: طرح این گونه اظهارات ناشی از عدم آگاهی است. اگر کسی از ظرفیت داخلی این کشور آگاه و این ظرفیت ها را به خوبی شناخته باشد، هیچ وقت چنین سخنانی را بر زبان نمی آورد.

وی درباره ظرفیت جوانان کشور در حل مشکلات کشور اذعان داشت: جوانان این کشور از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای کمک به مردم و یک روحیه‌ای جهادی خوب برخوردار هستند، ولی گاهی اوقات جرات استفاده از این توان و روحیه را نداریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بیانات مقام معظم رهبری درباره استفاده از ظرفیت‌های جوانان کاملاً در این زمینه گویاست، ایشان بارها در سخنان و بیانات خود به ظرفیت بالای جوانان و لزوم استفاده از این ظرفیت اشاره کردند. برخی از ما شاگردان تنبل کلاس ولایت هستیم و به بیانات مقام معظم رهبری با دقت گوش نمی کنیم و حتما چوب این حرف گوش نکردن را هم خواهیم خورد.

غیب پرور ادامه داد: اگر بخواهیم این بخش از مدیریت که به ما واگذار شده، به صورت کلیشه‌ای و با همان روش ها و پروتکل های تکراری مدیریت کنیم هیچ پیشرفتی در کار خود مشاهده نمی‌کنیم، زیرا مدیریت جهادی و لزوم اجرای آن در جامعه اسلامی ما احساس می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره راه حل مشکلات کنونی جامعه تصریح کرد: ما اگر مدیریت تحول ساز، انقلابی، ارزان و میانبرهای دهه 60 را اجرایی کنیم، توان حل مشکلات خود را داریم.

وی ادامه داد: البته این سخن من به معنای بی نظمی نیست، بلکه منظور این است که می توان ضمن بهره بردن از عقلانیت و خردورزی کار جهادی کنیم. 10 هزار گروه جهادی‌ سازمان دهی شده سطح کشور با توان بالای خود در عرصه‌های اجرایی کشور حضور دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره مصادیق کارهای جهادی عنوان کرد: خدمات ارزنده گروه های جهادیِ پزشکی در مناطق محروم کاملا مشهود است، همان پزشکانی که به طور رایگان و شبانه روز در این مناطق خدمت رسانی می کنند همان هایی هستند که اگر بخواهیم در تهران از آنها وقت بگیریم باید بین 4 تا 6 ماه در نوبت بمانیم، اما همین پزشک به صورت جهادی و خودجوش در آن قسمت محروم فعالیت می‌کند.

وی درباره فعالیت های جهادی در حوزه بازسازی مسکن در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تصریح کرد: بحث بازسازی و احداث مجدد بافت های مسکونی در کرمانشاه هم توسط همین گروه های جهادی پیشرفت خوبی داشته است. اگر قرار بود تا منتظر بازسازی و مرمت واحد‌های مسکونی که در اثر زلزله تخریب شده، باشیم؛ این روند به طور عادی حداقل بین 4 تا 5 سال طول می کشید، اما بسیج با همین روحیه به کمک نهادهایی مانند کمیته امداد در این قضیه وارد عمل شد و قرار شده تا یک هزار واحد مسکونی احداث شود که از این مقدار 700 واحد در کمتر از 8 ماه احداث و تحویل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها