کد خبر: 255903
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۵:۲۲:۰۰
| |

درجلسه بررسی حادثه زاهدان با حضور بطحایی عنوان شد:

مدرسه حادثه دیده زاهدان بدون مجوزبه مکانی غیراستاندارد منتقل شده بود

رییس فراکسیون پاسخگو مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز فراکسیون خبر داد و به نقل از سید محمد بطحایی، گفت: مدرسه به مکانی غیراستاندارد و بدون مجوز از آموزش و پرورش نقل مکان کرده بود.

مدرسه حادثه دیده زاهدان بدون مجوزبه مکانی غیراستاندارد منتقل شده بود
کد خبر: 255903
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۵:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| علی بختیار نماینده گلپایگان و خوانسار و رییس فراکسیون پاسخگو در مجلس شورای اسلامی درباره جلسه بررسی علت حادثه آتش‌سوزی در مدرسه زاهدان، گفت: نشست یکشنبه فراکسیون پاسخگو مجلس شورای اسلامی با حضور محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درخصوص علل بررسی حادثه زاهدان برگزار شد. نمایندگان حاضر در این جلسه بر لزوم برخورد با مسببین این حادثه تاکید داشتند، همچنین اعتقاد داشتند که کارگروه ها و کمیسیون های مختلف برای بررسی این موضوع، روند بررسی این حادثه را کند خواهند کرد.


وی ادامه داد: در این جلسه درخصوص وضعیت اعتبارات و همچنین اعتبارات تخصیص یافته نیز بحث هایی صورت گرفت و در مورد بخاری های استانداردی که در انبار آموزش و پرورش وجود دارد، صحبت هایی صورت گرفت مبنی بر اینکه این بخاری ها در شهرها یا روستاهایی که گازرسانی صورت نگرفته، استفاده شود.

مدرسه به مکانی غیراستاندارد نقل مکان کرده بود

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش گفت که این مدرسه به مکانی غیراستاندارد بدون مجوز از آموزش و پرورش نقل مکان کرده بود که در این خصوص، هیات تخلفات اداری در وزارت آموزش و پرورش در این هفته جلسه تشکیل خواهد داد و با خاطیان برخورد خواهد کرد. با توجه به اینکه تعداد بسیاری کلاس درس غیراستاندارد در کشور وجود دارد و 8هزار 600 کلاس درس از بخاری های غیراستاندارد استفاده می کنند، درحالیکه در خصوص بودجه سال جاری اعتبارات لازم برای آموزش و پرورش توسط مجلس پیش بینی شده بود، ولی این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

اعتبارات برای ایمن سازی مدارس به صورت کامل تخصیص یابد

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: گزارش سازمان برنامه و بودجه بر تخصیص کامل اعتبارات این بخش تاکید داشت و با توجه به اینکه در سال 97 نسبت به سال گذشته رشد داشت، ولی اقدام قابل قبولی صورت نگرفته است. آنچه از آموزش و پرورش در جلسه خواسته شد، موضوع ایمن سازی کلاس های درس را در اولویت کار خود قرار دهند و از مسئولان سازمان برنامه و بودجه خواسته شد که در خصوص تخصیص اعتبارات کوتاهی صورت نگیرد و اعتبارات لازم را تامین کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها