کد خبر: 265875
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۰۸:۱۸:۰۰
| |

مسعود گودرزی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

منتظریم تکلیف CFT و پالرمو زودتر مشخص شود

مسعود گودرزی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر لزوم تصمیم‌گیری سریع‌تر درباره لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد.

منتظریم تکلیف CFT و پالرمو زودتر مشخص شود
کد خبر: 265875
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۰۸:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود گودرزی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لوایح چهار گانه مورد تاکید گروه اقدام ویژه مالی (FATF) پکیجی است که وضعیت مالی ما را با اتحادیه اروپا مشخص می‌کند البته در فضای مناسبات طرفین به گونه‌ای عمل شد که دو طرف درباره‌ی تصمیم گیری آن ملاحظاتی داشتند.

وی توضیح داد: اروپایی‌ها مهلت را تمدید کرده تا رفتار ایران را ببینند ایران هم به دلیل ندیدن اقدام و عمل و موضع محکم از سوی اروپایی‌ها روند پروسه را ادامه دادند که در نهایت زمان بر شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «تأیید این لوایح به منافع ملی لطمه نمی‌زند» گفت: قطعاً تمامی تصمیمات مبتنی بر منافع ملی خواهد بود لذا انتظار ما این است که مجمع تشخیص هر چه سریع‌تر تکلیف لوایح CFT و پارلرمو را مشخص کرده و آنها را تأیید کند.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) و لایحه پارلرمو دو لایحه باقی‌مانده از لوایح چهارگانه مورد تاکید گروه اقدام ویژه مالی (FATF) است که بعد از رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان در مرحله بررسی در مجمع تشخیص می‌باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها