کد خبر: 268355
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۱:۲۷:۰۰
| |

لطف‌الله میثمی‌:

رجوی برخوردهای تندی با زندانیان مسلمان غیر مجاهد داشت

لطف‌الله میثمی‌ مبارز دوران انقلاب در دومین نشست ناگفته‌های انقلاب، عنوان کرد: بعداز سال 54، مسعود رجوی برخوردهای بسیار بدی با زندانیان مسلمان غیرمجاهد و حتی مجاهد داشت و فضای تلخ زندان در زندان برای ما ایجاد می کرد.

رجوی برخوردهای تندی با زندانیان مسلمان غیر مجاهد داشت
کد خبر: 268355
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دومین نشست ناگفته‌های انقلاب با حضور مرتضی نبوی و علی شکوهی و لطف‌الله میثمی‌ در سالن حافظ خانه اندیشمندان برگزار شد. لطف‌الله میثمی‌ در این نشست گفت: بعداز سال 54، مسعود رجوی برخوردهای بسیار بدی با زندانیان مسلمان غیرمجاهد و حتی مجاهد داشت و فضای تلخ زندان در زندان برای ما ایجاد می کرد. حتی شهید رجایی که برای لو ندادن سران مجاهدین خلق شکنجه های زیادی را تحمل کرد، بی رحمانه بایکوت کردند.

مقایسه ناهنجاری‌های امروز با دوران انقلاب واقع بینانه نیست

در ادامه این نشست مرتضی نبوی مطرح کرد: مقایسه ناهنجاری‌های امروز با دوران انقلاب واقع بینانه نیست. این که برخی کاهش آزادی‌ها را با اختناق دوران گذشته مقایسه می‌کنند تصوری از آن اختناق ندارند.


نبوی افزود: ما در آستانه تحولی هستیم که شفافیت و افزایش مشارکت مردم در اداره حکومت رقم می زند. بروکراسی در مقابل شفافیت دولت الکترونیک مقاومت کرده اما سامانه های الکترونیک باعث شفافیت و نظارت مردم می شود. حصر تصمیم شورای عالی امنیت ملی است، اما هر بار در آستانه حل آن برخی افراد رادیکال با ایجاد ماجرا مانع می شوند.

آمریکا و اروپایی ها پشت شاه را خالی کردند

علی شکوهی از دیگر مدعوین این نشست عنوان کرد: این که با استناد به موضوع کنفرانس گوادلوپ گفته می شود آمریکا و اروپایی ها پشت شاه را خالی کردند و باعث پیروزی انقلاب شدند صحیح نیست. آنها در آن مقطع از شکست رژیم شاه مطمئن شده بودند و ناگزیر درصدد تعامل با انقلابیون و حکومت جدیدشان برآمدند از جمله به این دلیل که ساختار ارتش را حفظ کنند و صادرات نفت تداوم یابد و ایران در بلوک شوروی قرار نگیرد.

شکوهی افزود: فقر، شکاف طبقاتی، فساد و.. را می توان بین امروز و عواملی که باعث پایان کار رژیم شاه شد مشابه دانست. با این حال نمی توان تصور کرد که همان اتفاق در وضعیت کنونی هم رخ دهد، از جمله به این دلیل که رژیم شاه متکی به خارج و محصول دو کودتای نظامی بود در حالی که جمهوری اسلامی محصول یک انقلاب مردمی است و در میان اقشاری از مردم و نخبگان مدافع و ریشه دارد.

جمهوری اسلامی مخالفان نجیبی دارد

وی در پایان گفت: مردم و نخبگان سیاسی همچنان به اصلاح امیدوارند و همین مایه ثبات است. جمهوری اسلامی مخالفان نجیبی دارد که با نمونه های عراقی و افغانی که به دخالت خارجی تن دادند، متفاوتند.

منبع: کانال اطلاع‌رسانی اندیشه و قلم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها