کد خبر: 307646
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۴:۵۶:۵۵
| |

سیدفرید موسوی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

توجه به مالیات برای جبران هزینه‌های عمومی

سیدفرید موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه متاسفانه کمتر به موضوع مالیات توجه کرده‌ایم، گفت: باید برای جبران هزینه‌های عمومی به سمت مالیات حرکت کنیم.

توجه به مالیات برای جبران هزینه‌های عمومی
کد خبر: 307646
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۴:۵۶:۵۵

اعتمادآنلاین| سیدفرید موسوی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در شبکه خبر گفت: بخش عمده‌ای از بودجه عمومی کشور از مالیات تامین می‌شود این در حالی است که متاسفانه کمتر به این موضوع توجه کرده‌ایم.

وی افزود: متاسفانه پایه‌های مالیاتی که می‌تواند در کشور مورد استفاده قرار گیرد هنوز تعریف نشده‌اند ضمن اینکه مالیات به عنوان تامین کننده بخش عمده‌ای از هزینه‌های عمومی است که در کشورهای دیگر به عنوان هدایت راهبردهای اقتصادی از آن استفاده می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در کشور ما به جای اینکه مالیات مشوق تولید باشد بازدارنده است. این در حالی است که ما بین 20 تا 30 درصد فرار مالیاتی داریم.

وی خاطرنشان کرد: هر تغییری که بخواهد درخصوص طرح جامع مالیاتی اجرایی شود با مقاومت از سوی بدنه دولت و فعالین اقتصادی روبرو می‌شود. در حالی که طرح جامع مالیاتی مستثنی کننده صنوفی نیست.

موسوی گفت: طرح جامع مالیاتی منافع بسیاری برای کشور دارد لذا باید در این خصوص فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

نماینده مردم تهران گفت: در دولت‌های نهم و دهم قصد ساماندهی مالیات را داشتند که بر همین اساس بنا بود با سوداگری‌هایی که در جامعه صورت می‌گیرد و دریافت مالیات‌ از آنها کار پیش برود.

وی از سازمان امور مالیاتی کشور انتقاد کرد و گفت: دو سال است که این سازمان قرار است لیست مالیاتی دستگاه‌ها را ارائه کند و ما همچنان در مجلس منتظر این لیست هستیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها