کد خبر: 307988
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

در جنگ رسانه‌ای، دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی میان جناح‌های سیاسی است/ در شرایط کنونی شلیک به سمت جناح خودی یک خیانت محسوب می‌شود/ عناصر نفوذی در بدنه حاکمیت به دنبال دامن زدن به اختلافات داخلی هستند

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: ملت و گروه‌های سیاسی و جناح‌ها در جنگ رسانه‌ای که آمریکا به راه انداخته باید با یکدیگر متحد شوند و دست از تخریب هم بردارند. امروز اگر جنگ است، شلیک به سمت جناح خودی یک خیانت محسوب می‌شود و رادیو و تلویزیون باید مشی‌ای متناسب با شرایط کنونی در پی گیرند.

در جنگ رسانه‌ای، دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی میان جناح‌های سیاسی است/ در شرایط کنونی شلیک به سمت جناح خودی یک خیانت محسوب می‌شود/ عناصر نفوذی در بدنه حاکمیت به دنبال دامن زدن به اختلافات داخلی هستند
کد خبر: 307988
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به راه افتادن جنگ رسانه‌ای‌ توسط آمریکا، گفت: در کنار جنگ اقتصادی و تهدیدهای روزافزون آمریکایی‌ها، گرفتار یک جنگ رسانه‌ای هستیم که هم آمریکایی‌ها پشتیبانی‌اش می‌کنند و هم سعودی‌ها.

او ادامه داد: علاوه بر آمریکا و سعودی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و بعضی از کشورهای اروپایی، با در اختیار داشتن شبکه‌های فارسی‌زبان و فضای مجازی، با شایعه‌پراکنی دل‌ مردم‌ را خالی‌ می‌کنند و به اختلافات بین جناح‌های سیاسی دامن می‌زنند تا فشار مضاعف روانی بر مردم وارد شود.

این نماینده مجلس به اقداماتی که در جنگ رسانه‌ای آمریکا باید انجام دهیم اشاره کرد و گفت: ملت و گروه‌های سیاسی و جناح‌ها باید با یکدیگر متحد شوند و دست از تخریب هم بردارند. امروز اگر جنگ است، شلیک به سمت جناح خودی یک خیانت محسوب می‌شود و رادیو و تلویزیون باید مشی‌ای متناسب با شرایط کنونی در پی بگیرند و این مشی باید فارغ از این باشد که مثلاً با قوه مجریه یا مقننه اختلاف دارند یا ندارند.... در این صورت از این قضایا، از درون ضربه می‌خوریم.

جمالی در خصوص راه مقابله با جنگ رسانه‌ای آمریکایی‌ها تاکید کرد: باید مثل زمان جنگ که یک شورای عالی تبلیغات داشتیم، الان هم برای مقابله با آمریکایی‌ها و شرایط موجود یک شورای عالی اطلاع‌رسانی تشکیل دهیم. البته آمریکا‌یی‌ها یک ضلع به‌وجودآورنده شرایط موجود هستند. من فکر می‌کنم یکسری عناصر نفوذی هم در بدنه حاکمیت هستند که به‌ نام خیرخواهی و دلسوزی می‌خواهند به اختلافات داخلی دامن بزنند، اما این اقدامات‌شان در راستای منافع آمریکایی‌هاست.

او گفت: قطعاً در این جنگ روانی رسانه‌ای میان ایران و آمریکا، اگر حاکمیت ارتباطش را با مردم بیشتر کند و برای مردم روشنگری کند و مقاومتی صورت گیرد، ما پیروز خواهیم شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها