کد خبر: 314670
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

عبدالکریم حسین‌زاده، نایب‌رئیس فراکسیون امید، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

برخی به دنبال مشارکت حداقلی مردم در انتخابات مجلس یازدهم هستند/ آنها ناتوانی دولت، مجلس و شورای شهر را بزرگ و تکرار می‌کنند/ برخی از کاندیداهای مجلس شعارهایی فراتر از اختیارات خود سر می‌دهند/ مجلس دهم مجلس موفقی نبوده است

عبدالکریم حسین‌زاده، نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: صداقت با مردم به مفهوم واقعی و نشان دادن فسادستیزی‌ها و بابرنامه‌آمدن می‌تواند به حضور مردم در انتخابات 98 کمک کند.

برخی به دنبال مشارکت حداقلی مردم در انتخابات مجلس یازدهم هستند/ آنها ناتوانی دولت، مجلس و شورای شهر را بزرگ و تکرار می‌کنند/ برخی از کاندیداهای مجلس شعارهایی فراتر از اختیارات خود سر می‌دهند/ مجلس دهم مجلس موفقی نبوده است
کد خبر: 314670
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده و اشنویه و نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، ضمن اشاره به انتخابات مجلس یازدهم، گفت: زود است که در مورد انتخابات مجلس یازدهم پیش‌بینی کنم یا مثل تعدادی از دوستان نیت‌خوانی کنم. چون افراد زیادی به دنبال این هستند که فضای مشارکتی حداقلی به وجود بیاید، اما در حال‌ حاضر به‌ جای نشان دادن این آمال و آرزویشان، به‌ نوعی ناتوانی دولت، مجلس، شورای شهر و مسائلی از این‌ دست را بزرگ می‌کنند و در بین مردم باز تکرار می‌کنند.

او ادامه داد: اگر روزی برسد که دولت، مجلس و شورای شهر در ابعاد مختلف به مردم گزارش دهند که فرصت‌ها و تهدیدها چه بود، و همچنین موانع پیش رو برای موفقیت در مطالبات و تحقق‌پذیری مطالبات یا برنامه‌هایی که ارائه‌ شده چه بوده است، نگاه واقع‌بینانه به ظرفیت‌های مجلس، دولت و شورای شهر و سایر قوا شکل خواهد گرفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هنوز جریان‌های سیاسی به‌ خصوص دولت و مجلس نتوانسته‌اند به‌ صورت واقعی مشخص کنند در چه وضعیتی هستند و با چه شرایطی کار می‌کنند و در چه شرایطی مدیریت کشور را پیش می‌برند. اگر کشور کم‌کم به فضای انتخاباتی نزدیک شود- که البته فعلاً زود است- و شفاف‌سازی و تبیین موضوع شکل بگیرد، پیش‌بینی‌ها یا پیشگویی‌ها واقع‌بینانه‌تر خواهد شد.

حسین‌زاده، در خصوص اقداماتی که می‌تواند حضور مردم در پای صندوق‌های رای را پررنگ کند، گفت: صداقت با مردم به مفهوم واقعی و نشان دادن فسادستیزی‌ها و بابرنامه‌آمدن می‌تواند به حضور مردم در انتخابات 98 کمک کند.

او ادامه داد: نزدیک انتخابات مجلس که می‌شود کاندیدایی می‌آید و شعارهایی می‌دهد که اختیارات آن در چارچوب مجلس نمی‌گنجد. این موضوع در انتخابات ریاست‌جمهوری هم وجود دارد و کاندیداهای ریاست‌جمهوری وعده‌هایی می‌دهند که اصلاً در اختیارات دولت نیست یا با قانون اساسی در تعارض است.

این نماینده مجلس گفت: اصلی‌ترین شاکله صداقت با مردم، برنامه‌ واقع‌بینانه دادن آنهاست. جریان‌های سیاسی در کل کشور به صورت حزبی در انتخابات شرکت کنند و به مردم برنامه‌هایشان را بگویند و در پایان هم پاسخگو باشند.

حسین‌زاده با طرح این پرسش که «در حال‌ حاضر مردم از کدام برنامه ما پاسخ می‌گیرند و مگر برنامه‌ای بوده است؟» ادامه داد: اگر با مردم صداقت داشته باشیم و برنامه‌محور پیش رویم و این برنامه‌ها را ارائه دهیم، مردم به‌ صورت متریکال اندازه می‌گیرند که ما چقدر موفق بودیم و چقدر نبودیم و بنابراین عملکرد ما اسباب موفقیت یا عدم موفقیت خواهد بود.

او در خصوص میزان موفقیت مجلس دهم در تحقق مطالبات مردم، تاکید کرد: این سوال بزرگی است. من قبول دارم مجلس دهم به مفهوم واقعی مجلس موفقی نبوده است. کارهایی انجام‌ شده؛ از جمله برگزاری انتخابات شورای شهر به‌ صورت شفاف و کیفی، نظارت‌های مختلفی که صورت گرفته یا فعالیت‌هایی که در حوزه زنان و حقوق شهروندی انجام‌ شده است. البته من فکر می‌‌کنم خروجی‌ها هنوز فاصله زیادی با مطالبات واقعی مردم دارد. منتها چون در چند ماه آخر همه خروجی‌ها گرفته می‌شود، هنوز برای پیش‌بینی‌ زود است.

نایب‌رئیس فراکسیون امید در پاسخ به اینکه شانس کدام جریان سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم بیشتر است، گفت: من واقعاً شانسی قائل نیستم و نمی‌توانم پیش‌بینی کنم.

او در پایان در جواب به اینکه آیا در انتخابات آتی کاندیدا می‌شود، گفت: هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم نگرفته‌ام.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها