کد خبر: 315800
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

محمدعلی وکیلی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

آرایش سیاسی جریان‌های سیاسی بر میزان مشارکت در انتخابات تاثیر خواهد گذاشت/ ابهام در آرایش سیاسی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان حاکم است/ اصلاح‌طلبان هرچه سریع‌تر آرایش سیاسی و نسبت‌شان با دولت مستقل را اعلام کنند

محمدعلی وکیلی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، گفت: راهکار افزایش حضور مردم در عرصه انتخابات این است که دولت آقای روحانی اولاً مسئولانه‌تر در ماه‌های منتهی به انتخابات ظاهر شود. ثانیاً جریانات سیاسی راهبردهای خود را برای آینده زودتر اعلام کنند. ثالثاً آرایش سیاسی جریانات سیاسی بر میزان مشارکت تاثیر خواهد گذاشت و هنوز این ابهام هم در اردوگاه اصولگرایان حاکم است و هم در اردوگاه اصلاح‌طلبان.

آرایش سیاسی جریان‌های سیاسی بر میزان مشارکت در انتخابات تاثیر خواهد گذاشت/ ابهام در آرایش سیاسی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان حاکم است/ اصلاح‌طلبان هرچه سریع‌تر آرایش سیاسی و نسبت‌شان با دولت مستقل را اعلام کنند
کد خبر: 315800
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی وکیلی، نماینده تهران و عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به انتخابات مجلس یازدهم، گفت: سرمستی زودهنگامی به برخی از اصولگرایان دست داده و فکر می‌کنند در پس ناامیدی مردم پیروز صحنه هستند. در حالی که مردم گلایه دارند و نگران اوضاع هستند، اما نقطه مطالبه‌گریشان به جوش نیامده است.

او ادامه داد: هرگاه مانند سال 76 یا 84 مطالبه‌گری مردم به نقطه جوش رسید، ما شاهد یک جابه‌جایی در انتخاب مردم بودیم، اما تا زمانی که مطالبه‌گری مردم به نقطه جوش نرسیده نمی‌توان پیش‌داوری کرد. در حال حاضر دامنه گلایه مردم گسترده است و در آن تردیدی نیست، اما آیا این گلایه، گلایه از یک جریان سیاسی و استقبال از یک جریان سیاسی دیگر است؟ به‌هیچ‌وجه. فعلاً ما شاهد گلایه محفلی مردم نسبت به اوضاع معیشت، زندگی و نرخ تورم موجود هستیم، اما مردم ایران از هوشیاری فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به انتخابات مجلس دهم تاکید کرد: زمانی که در انتخابات 94 در مجامع انتخاباتی تهران حاضر می‌شدیم شاهد شوروشعف انتخاباتی نبودیم، به طوری که برخی همکاران در لیست وقتی نحوه رفتار مردم را مشاهده می‌کردند ناامید از جلسات بیرون می‌آمدند. آن زمان هم گفته می‌شد که مردم تهران دارای میزان آگاهی زیرپوستی هستند که با اتکا به فضای مجازی و گوشی‌های در اختیار، احتمالاً انرژی احساسی و هیجانی‌شان را تخلیه و آگاهی‌شان را پای صندوق اعمال می‌کنند، که این اتفاق افتاد.

وکیلی در ادامه گفت: در حال حاضر امیدوارم مردم به رغم گلایه‌هایی که از وضع موجود دارند، آگاهی زیرپوستی‌شان را پای صندوق‌های رای اعمال کنند.

او در خصوص راهکار افزایش حضور مردم در عرصه انتخابات گفت: راهکار افزایش حضور مردم در عرصه انتخابات این است که دولت آقای روحانی اولاً مسئولانه‌تر در ماه‌های منتهی به انتخابات ظاهر شود. ثانیاً جریانات سیاسی راهبردهای خود را برای آینده زودتر اعلام کنند. ثالثاً آرایش سیاسی جریانات سیاسی بر میزان مشارکت تاثیر خواهد گذاشت و هنوز این ابهام هم در اردوگاه اصولگرایان حاکم است و هم در اردوگاه اصلاح‌طلبان.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: امیدوارم اصلاح‌طلبان مانند همیشه زودتر آرایش، راهبرد و نسبت‌شان با دولت مستقل و مشکلات برجای‌مانده برای مردم را، که مورد دلخوری آنهاست، اعلام کنند.

وکیلی درباره کاندیداتوری‌اش برای انتخابات مجلس یازدهم گفت: فعلاً با هم صحبت می‌کنیم و تا اسفندماه زمان زیادی باقی مانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها