کد خبر: 363062
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۳:۴۰:۴۳
| |

رییس کمیسیون سیاسی دفاعی، امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام:

نخبگان کشور در شرایط تحریم رشد می‌کنند

سردار احمد وحیدی، رییس کمیسیون سیاسی دفاعی، امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه تحریم سخت است ولی در نتیجه‌ی آن نخبگان کشور بسیار رشد می‌کنند، گفت: مدیریت نخبگی و نخبه پروری را باید به طور دقیق‌تری دنبال کنیم، اجازه ندهیم شلوغی‌هایی که توسط برخی در کشور ایجاد می‌شود،  جریان نخبگی را تحت تاثیر قرار دهد، آمریکایی‌ها از جریان نخبگی می‌ترسند که اگر به این ساز و کار مجهز شویم دیگر هیچ راهی برای آنها وجود نخواهد داشت.

نخبگان کشور در شرایط تحریم رشد می‌کنند
کد خبر: 363062
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۳:۴۰:۴۳

اعتمادآنلاین| سردار احمد وحیدی، رییس کمیسیون سیاسی دفاعی، امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در همایش نقش نخبگان در تسریع توسعه جامعه، با بیان این‌که نقش نخبگان در پیشرفت و توسعه جامعه دارای مفاهیم متعددی بوده که هرکدام جای بحث دارد، گفت: همه‌ی این کلمات فلسفه‌های مهم و نگاه‌های عمیق دارد، پرداختن به این موضوع به ویژه در آستانه تحقق گام دوم و حرکت در مسیر آن بسیار حایز اهمیت است.

وی با بیان این‌که فلسفه‌ی تاریخ به سمت تحقق حق حرکت می‌کند و یک جریان تکاملی و حرکت رو به جلو دارد، گفت: حق پیروز نهایی صحنه است و در این تردیدی نداریم، مسیر حرکت نیز در جریان همین تکامل بوده و نگاه ما نسبت به حرکت تاریخی، نگاهی بسیار خوشبینانه است.

رییس کمیسیون سیاسی دفاعی، امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: حق یعنی هر آنچه که عالم بر اساس آن بنا شده است، هستی بی جهت نیست، زمانی که دنیا را مادی ببینیم، حق معنا ندارد، در مکاتب غربی آخر هستی، جهتی ندارد و اکثر هدف‌های غربی‌ها، عمدتا فناور محور است و درواقع هیچ پیام و هدفی ندارند تا انسان‌ها را به وجد بیاورد یا این‌که انسان‌ها را به انگیزه‌ی یک حرکت بزرگ بکشاند.

وی تاکید کرد: اگر ما نتوانیم الگوی خود را بنویسیم و براساس آن حرکت کنیم، قطعا در بین الگوهای دیگران که برآمده از مکتب مادی است، ذوب می‌شویم و هیچ راه نجاتی پیدا نخواهیم کرد.

وی با بیان این‌که باید براساس الگوی پیشرفت اسلامی حرکت کنیم، گفت: برخی انسان‌ها و جوامع غربی از این حیث بسیار فقیرند و به نوعی اندیشمندان آن‌ها دچار سردرگمی بزرگی هستند، تمدن غربی مانند یک قصر باشکوهی است که بنیان ندارد و روی خار و خاشاک بنا شده است و در عمق وجود انسان‌ها و حقیقت هستی ریشه ندارد و تنها براساس نمادها و پدیده‌هایی، کاخ پر رزق و برق ساخته‌اند که هر لحظه آماده‌ی ریزش است.

سردار وحیدی تصریح کرد: غربی‌ها لذت را در سودآوری و فناوری را نیز در خدمت سود و نخبه را نیز در خدمت سودآوری می‌بینند در حالی که الگو و تمدن حکومت و نظام جمهوری اسلامی در عمق جان و فطرت انسان‌ها ریشه دارد.

وی با بیان این‌که تمدن ما برخاسته از فطرت توحیدی است، گفت: فطرت توحیدی، رسالت محور است، معتقدم همه دارای رسالت هستند و هرکس به اندازه‌ای که رسالت خود را بشناسد، حرکت می‌کند، امروزه بسیج رسالت خود را به خوبی فهمیده و عمل کرده و امروز نیز در مسیر همان رسالت است.

رییس کمیسیون سیاسی دفاعی، امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر رسالت خود را شناخته و براساس آن حرکت کنیم، بی شک در برپایی نظام حق و نظام کامل مطلق حق گام بزرگی برداشته‌ایم، پس ما در مسیر پیشرفت، باید خود را صاحب رسالت بدانیم.

وی با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی نه تنها برای ملت خود صاحب رسالت است بلکه برای دنیا رسالت دارد، گفت: حضرت امام (ره) به پیروی از آموزه‌های اسلامی، ما را در قله‌ی بلند و عزت مندانه‌ای قرار دادند تا از درون خود به دنیا بپردازیم و تمدن خود را بسازیم، زمانی که در رابطه با پیشرفت سخن می‌گوییم، پیشرفتی هدف دار و دینی است.

سردار وحیدی با بیان این‌که نخبه یعنی کسی که در مرحله‌ی اول خود را بشناسد و به توانمندی‌های خود آشنا شود، گفت: کسی که می‌خواهد صاحب رسالت شود باید جامعه و نیازهای جامعه خود را بشناسد و بداند چگونه باید حرکت کند و اجتماع را به جلو ببرد.

رییس کمیسیون سیاسی دفاعی، امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروزه مستقل بودن کشور ما به خاطر وجود نخبه‌ی بزرگ حضرت امام (ره)، فردی صاحب حکمت، اولوالباب و درک عمیق و خیر کثیر است.

وی با بیان این‌که شهید حجی نیز نخبه بود و در پس او یک جامعه حرکت کرد، تصریح کرد: نخبه یک جامعه را به حرکت وا می‌دارد، شهید حجی یک نخبه بود که فهمید کیست و مسیرش کجاست و کجا باید عمل کند.

سردار وحیدی با تاکید بر این‌که تمامی شهدای ما نخبه بودند چون خود و مسیر را شناخته و مبدا را به مقصد وصل کرده و رسیدند، گفت: هرکسی در هر حوزه‌ای می‌تواند یک نخبه باشد، نخبه حرکت ساز، هویت ساز و پیشرفت ساز است همچنان که بسیج حرکت ساز و رسالت محور است.

وی ادامه داد: کسانی که معتقدند که باید به دنیا وابسته باشیم، به نخبه خود ایمان و اعتقاد ندارند، این سخن یعنی جامعه و نخبگان را نفی کردن است و بالعکس در سخنان مقام معظم رهبری همواره احساس سربلندی و بی نیازی به بیگانگان و اعتقاد و ایمان به خود، حس می‌کنیم.

وی با بیان این‌که سیاست ایران جزو با کفایت‌ترین، پایدارترین و پرپشتوانه ترین سیاست منطقه است، تصریح کرد: ترامپ هر روز حرف می‌زند و هر روز به خاطر این‌که پیچیدگی هایی که سیاست ایران برای آن‌ها ایجاد کرده، دچار مشکل می‌شوند.

رییس کمیسیون سیاسی دفاعی، امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که نخبه تعیین کننده‌ی مسیرهای مهمی در حوزه‌های سیاست، اقتصاد، فناوری، فرهنگ و ادب و هنر جامعه است، گفت: مهم‌ترین مسئله، مدیریت صحیح نخبه‌ها است، مدیریت نخبه‌ها باید مدیریت شبکه ای باشد ، شناسایی نخبه، پرورش نخبه و قراردان نخبه ها در یک مجموعه به هم پیوسته و ایجاد جریان نخبگی در جامعه از مهم‌ترین اقدامات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نخبه می‌تواند به جامعه هویت ببخشد، جامعه‌ای که نخبه نداشته باشد، قطعا جامعه‌ای می‌شود که احساس ضعف و پوچی و ضرورت وابستگی به دیگران خواهد داشت، ولی جامعه‌ای که نخبه دارد، جامعه‌ای با عزت می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها