کد خبر: 372309
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

پروانه مافی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

طرح شفافیت مالی نامزدها، انتخابات پاک‌تری نسبت به قبل رقم می‌زند/ با تصویب طرح شفافیت مالی مشکلات انتخابات گذشته تکرار نمی‌شود

پروانه مافی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به تصویب طرح دوفوریتی شفافیت منابع مالی هزینه‌های نامزدهای انتخاباتی در صحن مجلس گفت: طرح دوفوریتی شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی طرح خوبی است و با آن می‌توانیم انتخابات پاک‌تری نسبت به گذشته در زمینه نامزدها و مخارج و پول‌هایی که در این راه هزینه می‌شود داشته باشیم.

طرح شفافیت مالی نامزدها، انتخابات پاک‌تری نسبت به قبل رقم می‌زند/ با تصویب طرح شفافیت مالی مشکلات انتخابات گذشته تکرار نمی‌شود
کد خبر: 372309
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پروانه مافی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به تصویب طرح دوفوریتی شفافیت منابع مالی هزینه‌های نامزدهای انتخاباتی در صحن علنی مجلس گفت: بحث شفافیت مالی و هزینه‌کرد نامزدهای انتخاباتی در مجموعه طرح جامع انتخابات آمده بود، ولی از آنجا که بخش استانی شدن انتخابات به تایید شورای نگهبان نرسید و رد شد، طبق قانون طرح یا لایحه را نمی‌توانستیم به صورت ناقص مطرح کنیم. بنابراین طرح دوفوریتی مزبور را به طور جداگانه در دستور کار قرار دادیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: چون در آستانه انتخابات مجلس هستیم و طرح جامع انتخابات از سوی شورای نگهبان رد شده بود، طرح دوفوریتی شفافیت هزینه‌کرد منابع مالی نامزدها را به مجلس آوردیم تا قانونی شود.

او افزود: کلیات طرح دوفوریتی فوق روز دوشنبه به تایید کمیسیون شوراها رسید و روز سه‌شنبه هم در صحن علنی تصویب شد تا مشکلاتی که در دوره‌ها و انتخابات گذشته وجود داشته است در انتخابات آینده تکرار نشود.

مافی گفت: بعد از تعطیلات یک‌هفته‌ای مجلس جزئیات این طرح دوفوریتی را در صحن علنی بررسی خواهیم کرد.

مسئولان ذی‌ربط باید همه هزینه‌ها، ورودی‌‌ها و خروجی‌های مالی نامزدها را بررسی کنند

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور توضیح داد: طرح شفافیت منابع مالی نامزدهای انتخاباتی طرح خوبی است و مواد درستی در آن گنجانده شده است، سعی داریم به این طریق مسئولان ذی‌ربط همه هزینه‌ها، ورودی‌ها و خروجی مالی نامزدها را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم اضافه کرد: همچنین به موجب این طرح اولویت‌دار، نامزد انتخاباتی باید حسابی را که برای هزینه‌کردهای انتخاباتی باز می‌کند به وزارت کشور معرفی کند تا همه ورودی‌ها و خروجی‌ها را کنترل و بررسی کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: البته فعلاً باید صبر کرد و اجازه داد مجلس وارد جزئیات این طرح شود. ولی در کل طرح خوبی است و با موادی که در آن گنجانده شده است می‌توانیم انتخابات پاک‌تری نسبت به گذشته در زمینه نامزدها و مخارج و پول‌هایی که در انتخابات هزینه می‌شود داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها