کد خبر: 376623
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۵:۵۴:۴۸
| |

نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

باید از ظرفیت افرادی که فقط به خاک وطن اعتقاد دارند هم استفاده کرد

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس گفت: ممکن است فردی به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی باوری نداشته باشد، اما به خاک وطن اعتقاد دارد، ما باید از ظرفیت وطن پرستی این فرد در راستای حفظ منافع ملی و پیشبرد امور کشور استفاده کنیم.  

باید از ظرفیت افرادی که فقط به خاک وطن اعتقاد دارند هم استفاده کرد
کد خبر: 376623
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۵:۵۴:۴۸

اعتمادآنلاین| ‌ سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس گفت: انصافا شهادت شهید سردار سلیمانی انسجام، وحدت و همدلی در کشور ایجاد کرد. من در مراسم تشییع پیکر ایشان در تهران حضور داشتم و دیدم که آدم‌های از تیپ ها و طبقات مختلف حضور داشتند. افرادی از گروه ها و جناح های مختلف در میان جمعیت بودند. افراد با حجاب، بد حجاب، کرواتی، عادی، افرادی طبقات بالا، طبقات پایین، از زعفرانیه و تجریش تا شوش و مولوی و شهریار همه آمده بودند.

وی افزود: این حضور گسترده نشان از عمق همدلی و وحدت در جامعه دارد که می تواند منشاء خیر و برکات زیادی برای کشور باشد. ما باید بتوانیم با پایدار ساختن این همدلی، هماهنگی و وحدت ملی شرایطی فراهم سازیم تا امکان حضور همدلانه مردم را در همه حوادث و اتفاقات کشور وجود داشته باشد. در این صورت سرمایه ای عظیم برای انقلاب و کشور ایجاد خواهد شد.

این نماینده اصولگرای مجلس درباره راهکارها حفظ انسجام ملی، افزود: باید تا حد ممکن از تبلیغ اختلاف و مسائل اختلافی پرهیز کنیم. چرا که کوبیدن بر طبل تفرقه و افتراق ما را به جایی نمی‌رساند. البته این به این معنا نیست که سلیقه های مختلف وجود نداشته باشند، بلکه دقیقا به این معناست که بر طبل اختلاف نباید کوبید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: انقلاب چند گفتمان دارد که یک گفتمان آن متعلق به انقلاب اسلامی است.

آیتم ها و شاخص های این گفتمان هم مشخص است. اگر همه در این چارچوب، سلیقه های مختلف داشته باشند، اظهارنظر کنند و رقابت داشته باشند. این مسائل مشکلی ندارد. اما این گفتمان نباید عوض شود.در این صورت ما نمی توانیم با تلاش برای تغییر گفتمان انقلاب اسلامی بگوییم که می خواهیم انقلاب را حفظ کنیم.

نماینده مروم ورامین در مجلس اظهار داشت: این تلاش مانند این است که برخی در هنر می‌خواهند با تفکرات سنتی و روش‌های مدرنیسم، نتیجه پست مدرن بگیرند. این شدنی نیست و باید بین اجزا هماهنگی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به تجلیل چهره های مختلف با گرایش های متنوع از شخصیت سردار سلیمانی تاکید کرد: همانطور که از خاصیت خون شهیدان انتظار می رود، وحدت ملی که در جهت برکت خون این شهدا ایجاد شده است، همه ظرفیت‌ها را برای مقابله با دشمنان ایران انقلاب اسلامی فعال کرده است و باید از تمام ظرفیت ایجاد شده استفاده کرد و بسیج کرد.

نقوی حسینی افزود: ما در گفتمان انقلاب اسلامی چند فاز داریم. انقلاب اسلامی یکی از فازها است. جمهوری اسلامی فاز دیگریست. ایران اسلامی و همچنین خاک کشور هم دو فاز جداگانه محسوب می شوند و هر کدام از این فازها می‌توانند تبلوری برای بهره برداری از این ظرفیت ها باشند.

نماینده مردم ورامین ادامه داد: یک زمان ممکن است فردی انقلاب اسلامی را قبول نداشته باشد، اما جمهوری اسلامی را به عنوان نظام سیاسی مستقر قبول دارد. ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم. همچنین ممکن است فردی انقلاب اسلامی و حتی جمهوری اسلامی را هم قبول نداشته باشد، اما ایران اسلامی را قبول دارد. پس باید از ظرفیت این فرد در اعتقاد به ایران اسلامی استفاده کرد.

وی افزود: حتی ممکن است فردی که هیچ کدام از این موارد را هم قبول نداشته باشد اما به خاک وطن اعتقاد دارد. در مورد این فرد باید از وطن پرستی اش استفاده کرد. باید ظرفیت همه این افراد در راستای حفظ منافع ملی و پیشبرد امور کشور استفاده کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها