کد خبر: 421980
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۰۹:۲۸:۲۹
| |

سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل پایه یک دادگستری:

هواپیمای مسافربری از مصونیت کامل برخوردار است/ حرکت جنگنده‌های آمریکا نقض امنیت هوانوردی بوده است

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: طبق مقررات سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) چون هواپیمای ماهان مسافربری بوده است، باید پرواز خود را در امنیت کامل انجام می‌داد و مراجع قضایی بین‌المللی صلاحیت رسیدگی به اقدام متجاوزانه آمریکا را دارند.

هواپیمای مسافربری از مصونیت کامل برخوردار است/ حرکت جنگنده‌های آمریکا نقض امنیت هوانوردی بوده است
کد خبر: 421980
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۰۹:۲۸:۲۹

اعتمادآنلاین| سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل پایه یک دادگستری در خصوص اقدام آمریکا در تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان، اظهار کرد: هواپیمای ماهان با مجوز قانونی وارد حریم هوایی کشوری شده است و طبق مقررات سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) چون این هواپیما مسافربری بوده باید پرواز خود را در امنیت کامل انجام می‌داد.

وی افزود: من اطلاع ندارم هواپیماهای آمریکایی اصلا مجوز تردد در آسمان سوریه را داشته‌ یا خیر؛ اما در مجموع هواپیمای مسافربری از مصونیت کامل برخوردار است و این کار نقض امنیت هوانوردی بوده است.

این عضو کانون وکلای دادگستری مرکز بیان کرد: هدف از انجام این اقدام مشخص نیست اما یک هدف می‌تواند شیطنت‌آمیز باشد و آن اینکه هواپیماهای شکاری آمریکایی کنار این هواپیما قرار گرفتند که پدافند سوریه را فریب دهند و پدافند سوریه به اشتباه هواپیمای ماهان را مورد اصابت قرار دهد که خوشبختانه با هوشیاری پدافند سوریه این اتفاق نیافتد اما عمل دولت آمریکا یک عمل تجاوزکارانه بوده است و مسئولیت این اقدام برعهده آمریکاست و مراجع قضایی بین‌المللی هم صلاحیت رسیدگی به این مسأله را دارند.

وی اضافه کرد: ایران می‌تواند به مراجع قضایی بین‌المللی علیه آمریکا شکایت کند چون تجاوزی صورت گرفته و به مسافران آسیب وارد شده و امنیت پرواز به خطر افتاده است، بنابراین قطعاً ایران باید از این عمل تجاوزکارانه به مراجع قضایی بین‌المللی شکایت کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها