کد خبر: 444087
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۱۳:۲۹:۰۸
| |

علی باقری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت خاتمی:

می‌توان از عدم استمرار حاکمیت ترامپ در آمریکا استقبال کرد

مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت خاتمی گفت: می‌توان از عدم استمرار حاکمیت ترامپ در آمریکا استقبال کرد و امیدوار به این بود که نگاه آمریکا در سیاست خارجی و منطقه‌ای که ما هم در آن قرار داریم، سیاست‌های متعادل‌تری باشد و زمینه احیای توافقات گذشته و همچنین استمرار و تعمیق توافقات منطقه‌ای را به وجود آورد.

می‌توان از عدم استمرار حاکمیت ترامپ در آمریکا استقبال کرد
کد خبر: 444087
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۱۳:۲۹:۰۸

اعتمادآنلاین| مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت خاتمی گفت: جریانی در کشور از ادامه زمامداری ترامپ استقبال می کردند که نتیجه‌اش ادامه وضعیت موجود بود.

«علی باقری»، مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت خاتمی، درباره وضعیت برنامه‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 و تاثیر انتخابات آمریکا بر ایران گفت: قبل از اینکه به این بپردازیم که این انتخابات آیا به نفع جناح خاصی در ایران است یا خیر، در واقع بهتر است این گونه نگاه کنیم که نتایج این انتخابات تا چه اندازه می تواند زمینه ساز تأمین منافع ملی کشورمان به حساب بیاید.

او افزود: سیاست‌های خصمانه و درواقع غیرمتعارفی که ترامپ در طول 4 سال زمامداری در آمریکا، خصوصا در تعامل با ایران و توافقات بین‌المللی و توافقات منطقه‌ای، پی گرفت نشان‌دهنده این بود که به هر حال وضعیت نامناسبی را برای مجموعه جهان از جمله ایران به وجود آورد.

باقری ادامه داد: در واقع می توان از عدم استمرار حاکمیت ترامپ در آمریکا استقبال کرد و امیدوار به این بود که نگاه آمریکا در سیاست خارجی و منطقه‌ای که ما هم در آن قرار داریم، سیاست‌های متعادل‌تری باشد و زمینه احیای توافقات گذشته و همچنین استمرار و تعمیق توافقات منطقه‌ای را به وجود آورد.

او با اشاره به چرایی تمایل برخی از اصولگرایان به انتخاب شدن مجدد ترامپ به عنوان رییس‌جمهور آمریکا گفت: آنچه که از مواضع جسته و گریخته‌ای که برخی اصولگرایان در خصوص انتخابات آمریکا داشتند و این چند روز بعد از برگزاری انتخابات هم به نوعی ادامه داشت، می توان اینگونه استنباط کرد که جریانی در کشور از ادامه زمامداری ترامپ استقبال می کردند که نتیجه‌اش ادامه وضعیت موجود بود.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: شاید این جریان سیاسی فکر می کرد که ادامه وضعیت کنونی از سوی دولت آمریکا و زمامداران آمریکایی می تواند توجیه گر یکسری رفتارها از جانب ایران باشد به بیانی دیگر، آنها فکر می کردند که ادامه این وضعیت می‌تواند توجیه‌گر تعمیق تخاصم‌ها در روابط بین‌المللی از جانب ایران و در واقع غیرمفید قلمداد کردن گفت‌وگو و مذاکره در عرصه روابط خارجی باشد همچنین وجود تحریم‌ها می تواند زمینه‌ساز یکسری امتیازات اقتصادی در داخل و به نوعی بهانه ای برای بسته تر کردن فضای سیاسی داخل کشور به بهانه شرایط اضطراری و بحرانی، باشد. این‌ها همه به نظر می رسد، امتیازاتی بود که برخی جریان‌های داخلی فکر می کردند ادامه زمامداری ترامپ در آمریکا می تواند، برای آنها به دنبال داشته باشد.

باقری تصریح کرد: این‌ها به نظرم مزایایی بود که به نوعی دورنمایِ پیروزی ترامپ برای یک جریان سیاسی در داخل کشور بود و از این حیث مشاهده می‌کردیم که قبل از انتخابات و بعد از انتخابات، این جریان سیاسی با صراحت و یا کنایه و تلویح از پیروزی ترامپ استقبال می کرد اما به هر حال، این اتفاق رخ نداد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها