کد خبر: 505406
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۲:۲۰:۱۵
| |

علیرضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس:

نیاز به قانون‌زدایی است / کمیسیون محور شدن مجلس کمک به تولید قانون می‌کند

یک عضو هیات رییسه مجلس گفت: امروزه حجم انبوه قوانین مردم را دچار سردرگمی کرده لذا نیاز به قانون زدایی و به عبارتی تنقیح قوانین است. کمیسیون محور شدن مجلس به تولید قانون و تنقیح قوانین کمک شایانی می کند.

نیاز به قانون‌زدایی است / کمیسیون محور شدن مجلس کمک به تولید قانون می‌کند
کد خبر: 505406
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۲:۲۰:۱۵

اعتمادآنلاین| عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد کمیسیون محور شدن مجلس به تولید قانون و تنقیح قوانین کمک شایانی می کند.

به گزارش خانه ملت، علیرضا سلیمی در رابطه با اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس شورای اسلامی، گفت: امروزه حجم انبوه قوانین مردم را دچار سردرگمی کرده لذا نیاز به قانون زدایی و به عبارتی تنقیح قوانین است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوه مقننه نباید به تولید کننده قوانین تبدیل شود، اظهار کرد: این در حالیست که بر اساس قوانین مصوب، افراد برای دریافت یک مجوز باید از ده‌ها مجموعه استعلام کنند که امری فرسایشی بوده و نشان‌دهنده دموکراسی پیچیده است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید بر اساس نیازهای واقعی مردم قوانین را مصوب کند تا شاهد گره گشایی از جامعه باشیم، ادامه داد: بر این اساس برای دستیابی به موضوع یاد شده، باید در کمیسیون ها تلاش بیشتری صورت بگیرد و شاهد افزایش فعالیت در این بخش از قوه مقننه باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه کمیسیون ها خوراک اصلی صحن علنی را تهیه می کنند از این رو اگر وقت بیشتری در نظر گرفته شود، می توانند قوانین پیشنهادی بهتری را تدوین کنند، افزود: در واقع کمیسیون ها اقدامات تخصصی انجام می دهند از این رو کمیسیون محور شدن مجلس به تولید قانون و تنقیح قوانین کمک شایانی می کند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده کمیسیون هایی که فعال تر هستند، قوانین پیشنهادی شان نیز در موفق تر است لذا باید گفت توجه بیشتر به فعالیت کمیسیون ها امری ضروری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها