کد خبر: 586204
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ۱۲:۰۰:۵۹
| |

تقابل از تریبون صحن علنی مجلس:

کنایه بولتنی بذرپاش به توانگر: شما در سایت‌ها و بولتن‌ها سیر می‌کنید

آیا تنها توییت زدن انقلابی‌گری است؟

مهرداد بذرپاش به کنایه به مجتبی توانگر نماینده تهران گفت: شما که در سایت‌ها و بولتن‌ها سیر می‌کنید، نگاه می‌کردید. آیا تنها توئیت‌زدن انقلابی‌گری است؟... چرا برای همه حکم صادر می‌کنیم؟

کنایه بولتنی بذرپاش به توانگر: شما در سایت‌ها و بولتن‌ها سیر می‌کنید
کد خبر: 586204
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ۱۲:۰۰:۵۹

در جریان بررسی صلاحیت مهرداد بذرپاش برای وزارت راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز مجلس، تقابلی میان وزیر پیشنهادی راه که الان وزیر راه شده، و مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس و مخالف وزارت او به صورت جداگانه صورت گرفت. بذرپاش بدون نام بردن از توانگر ولی با اشاره به اقدامات و مواضع او ، کنایه‌هایی به نماینده تهران روانه کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، مهرداد بذرپاش گفت: «می‌گویند برنامه‌ای ارائه نکرده‌ام، اما آنها در کمیسیون‌ها حرف زدند و رفتند، اگر می‌نشستند می‌دیدند که برنامه‌ای ارائه شده، می‌توانند از سایر نمایندگان در این باره سوال کنند.»

مجتبی توانگر در جریان نطق مخالفتش با وزارت او گفته بود «متاسفانه آقای بذرپاش نخواستند هیچ مسوولیتی در ساخت ۴ میلیون مسکن را بپذیرند و متاسفانه هیچ برنامه منسجمی هم ارایه نکرده است.»

موضع‌گیری در رسانه‌ها انقلابی‌گری است؟

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «بخشی از اقداماتی که باید برای مولدسازی دارایی‌ها انجام شود، در ریز برنامه‌ها آمده است، حتما فرصت نشده این موارد را مطالعه کنند، از منتقدان درخواست دارم این موارد را مطالعه کنند.»

او گفت: «من فرزند مجلس هستم، کمک کنید تا مشکلات برطرف شود، من یک دوره در مجلس بوده‌ام و اکنون نیز دو سال و نیم است که با رأی اعتماد شما در دیوان محاسبات به شما خدمت کرده‌ام، می‌‌دانید و به گواه شما در دیوان محاسبات کار شده است، زحماتی که همکاران فرهیخته من در دیوان محاسبات انجام داده‌اند، جا ندارد که به آنها بگوییم اشتباهات فاحش، چه کسی این موضوع را بررسی کرده؟! مگر کشور دستگاه نظارتی، نهاد امنیتی، کمیسیون اصل 90، مجلس و کمیسیون‌های تخصصی ندارد؟ اینکه خودمان حکم صادر کنیم و ترویج کنیم و حتی حاضر نباشم 5 دقیقه مباحث را گوش کنم و تنها در رسانه‌ها موضوع بگیرم، انقلابی‌گری است؟ آیا من موضع‌گیری نداشته‌ام؟»

پیش از این توانگر در نطق خود تاکید کرده بود: «از دقت دیوان محاسبات در مورد گزارشات 4 ماهه و 6 ماهه دیوان ابراز تأسف می‌کنم که گویی توسط تیم دیگری تهیه شده زیرا پر از اشتباهات فاحش آماری و محاسباتی است و یک نمونه آن گزارش پرمسئله و پراشکال در وزارت نیرو بوده که با حضور وزیر نیرو در کمیسیون انرژی بررسی و خطاهای فاحشی داشت که محرابیات می‌تواند در این رابطه شهادت دهد بنابراین صریحا از آقای بذرپاش و دوستانشان می‌خواهم رهبری را هزینه یک صندلی بی‌ارزش نکنند و اگر ایشان موفق بوده‌اند در دیوان بمانند و موفق‌تر شوند.»

باز شدن پای ماجرای بولتن‌ها در دفاع بذرپاش

بذرپاش همچنین به کنایه گفت: «می‌گویید که من موضع‌گیری نکردم، شما که در سایت‌ها و بولتن‌ها سیر می‌کنید، نگاه می‌کردید. موضع فراوان است. آیا تنها توئیت‌زدن انقلابی‌گری است؟...چرا برای همه حکم صادر می‌کنیم؟ آیا خدا به ما چنین اجازه داده است؟ بدون اینکه از کسی سوال کنیم اتهام بزنیم، اسم آن انقلابی‌گری است؟ بشماریم ببینیم چند انقلابی اکنون وجود دارد، یکی از دلایل و مشکلاتی که افراد زده شده‌اند، اینگونه رفتارها و افشاگری‌های بدون مبنا است.» او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره لیست‌های انتخاباتی گفت که اگر بنا به گفتن این حرف‌ها باشد ما هم باید بگوییم «فلانی چرا در لیست قرار گرفت!».

مجتبی رضاخواه، نماینده تهران هم در موافقت و پیش از دفاع بذرپاش از خود، در ابتدای نطقش با حمله به توانگر به ماجرای بولتن‌ها کنایه زد و گفت: «بسیار متاسفم که از تریبون مجلس برای اغراض شخصی استفاده می‌شود؛ مخالف از سکوت آقای بذرپاش در خصوص اتفاقات اخیر سخن گفت منتها باید گفت آن بولتن نویس هایی که مطالب خلاف را به رهبری نسبت داده اند به چه میزان به رهبری و نظام ضربه وارد کرده اند. شما اگر سکوت کنید قطعا بهتر است.»

اشاره رضا‌خواه و بذرپاش به «بولتن» بابت نسبت برادری عباس توانگر که درباره موضوع بولتن‌های خبرگزاری فارس بازداشت شده با مجتبی توانگر نماینده تهران است. کنایه بذرپاش به ماجرای بسته شدن لیست انتخاباتی اصولگرایان برای انتخابات مجلس یازدهم و ورود و خروج اسامی در این فهرست بود. 

پیش از این نیز توانگر در زمان معرفی بذرپاش به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی راه، در توییتی بدون نام آوردن از او نوشته بود: «باز خوانیِ نمرات و مدرک دانشگاهی، کپی‌کاری در پایان‌نامه، ارائه مدرک جعلی برای دریافت پست، پرونده‌های باز مالی در سازمان ....، نداشتن هیچ تخصص و تجربه برای تصاحب وزارت، فشار برای انتصاب نزدیکان، انتصابات بدون استعلام و ناگفته‌ها که ....». او در توییت دیگری هم نوشته بود: «هر وزارتخانه‌ای که احتمال تغییر آن می‌رود این آقای همه جا گزینه از طریق یکی از معاونین به رییس‌جمهور برای تصاحب آن کرسی فشار می‌آورد. آقای مهندس! مگر چقدر توانایی دارید که هم می‌توانی شهردار شوید هم وزیر راه هم وزیر صمت هم وزیر رفاه؟ برادر من! چرا این قدر ولع قدرت داری؟».

اگر از من خوشتان نمی‌آید پشت تریبون ترویج ناامیدی نکنید

بذرپاش ادامه داد: «دو سال و نیم پیش نیز این موارد مطرح شد و به آنها پاسخ دادم، چه کنم که نمی‌خواهند بشنوند و قرار است که بزنند. این موارد در عزم من اگر رأی شما را دریافت کنم، ذره‌ای خلل ایجاد نمی‌کند، بلکه مستحکم‌تر و با پشتوانه رئیس مجلس، نمایندگان، رئیس‌جمهوری و اعضای دولت، می‌بینیم که شدنی است و در کشور بن بستی وجود ندارد.» او تاکید کرد که «اگر از من خوشتان نمی‌آید پشت تریبون اقدام به ترویج ناامیدی نکنید.»

توانگر در جریان نطق مخالفت خود، خطاب به رئیس‌جمهوری گفت: «از رییس سابق سازمان بازرسی کل کشور سوال بفرمایید که وقتی تعجیل شگفت‌انگیز در انتخاب رییس دیوان محاسبات را مشاهده کردند دلسوزانه در شب انتخاب رییس دیوان در مجلس یازدهم، با یکی از بزرگان مجلس تماس گرفتند ضمن گلایه شدید با انتصاب آقای بذرپاش، مخالفت کرده و صریحا به پرونده ایشان در سازمان بازرسی کل کشور اشاره کردند که کاش در همان مقطع به درخواست دلسوزانه ایشان توجه می‌شد و کاش امروز هم قدری با ایشان به عنوان یکی از نزدیکان امین خود در معرفی وزیر پیشنهادی، مشورت می‌کردید.»

اما نطق مخالفت توانگر تاثیری در تصمیم مجلس برای رای به بذرپاش نداشت و نهایتا او با 187 رای موافق مقابل 67 رای مخالف وزیر راه و شهرسازی شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها