کد خبر: 639711
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ۱۷:۲۰:۰۰
| |

مصوبه مجلس مبنی بر کاهش خدمت سربازی با هدف انتخاباتی است؛ نمایندگان امنیت ملی را به رای‌‌آوری در انتخابات گره نزنند

روزنامه جوان نوشت: انتظار می‌رود نمایندگان محترم پیش از آلوده شدن به مقاصد سیاسی و انتخاباتی و متهم شدن به تصمیمات غیر کارشناسی، رأی خود را پس بگیرند و اجازه بدهند، قانونگذاری در اموری که به امنیت ملی ارتباط پیدا می‌کند، فارغ از هیاهو‌های سیاسی در فضایی منطقی و کارشناسانه دنبال شود.

مصوبه مجلس مبنی بر کاهش خدمت سربازی با هدف انتخاباتی است؛ نمایندگان امنیت ملی را به رای‌‌آوری در انتخابات گره نزنند
کد خبر: 639711
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ۱۷:۲۰:۰۰

روزنامه جوان مصوبه مجلس مبنی بر کاهش خدمت سربازی به ۱۲ ماه را با هدف انتخاباتی دانسته است! عنوان این مطلب «امنیت ملی را به رای‌‌آوری در انتخابات گره نزنیدن است.

به گزارش جوان، دو هفته پس از آنکه سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد متناسب با محل خدمت و نوع مأموریت‌های محوله، با پیشنهاد ستادکل نیرو‌های مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا مدت خدمت دوره ضرورت سربازان حین خدمت و مشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می‌شوند سه ماه کاهش یافت، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای غیرکارشناسی به کاهش مدت خدمت سربازی به ۱۲ ماه رأی داده است. مصوبه‌ای که اگرچه هنوز به صحن علنی مجلس نیامده و حتی فراتر از آن معلوم نیست به تأیید شورای محترم نگهبان برسد، اما اعلام آن در فضای مجازی از سوی دو تن از نمایندگان مجلس غیر مسئولانه است و شائبه انتخاباتی بودن آن را تقویت می‌کند!

این روزنامه افزوده است: تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق در یک ساله کردن خدمت سربازی ناخودآگاه انسان را یاد تصمیمات شتابزده نخست وزیر موقت و تیمسار مدنی وزیر دفاع وقت در سال ۵۸ می‌اندازد، که تبعات آن تصمیم ناپخته و غیر کارشناسی سال‌ها بعد دامن کشور را گرفت. بنابراین انتظار می‌رود نمایندگان محترم در کمیسیون یاد شده، پیش از آلوده شدن به مقاصد سیاسی و انتخاباتی و متهم شدن به تصمیمات غیر کارشناسی، رأی خود را پس بگیرند و اجازه بدهند، قانونگذاری در اموری که به امنیت ملی ارتباط پیدا می‌کند، فارغ از هیاهو‌های سیاسی در فضایی منطقی و کارشناسانه دنبال شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها