کد خبر: 650094
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۱۱:۵۲:۰۷
| |

جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه:

سیاهی‌لشگر تاییدصلاحیت شده یا کاندیداهای پوشالی نمی‌تواند مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کند

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: من به صراحت اعلام می‌کنم آن چیزی که امروز دستگاه‌های اجرایی و نظارتی خیلی به آن امیدوار هستند، یک سیاهی لشگر از کاندیداهایی است که تأیید صلاحیت شدند یا به تعبیری کاندیداهای پوشالی هستند که این افراد هیچ‌گاه نمی‌توانند رغبت مردم را جهت حضور در انتخابات فراهم کنند.

سیاهی‌لشگر تاییدصلاحیت شده یا کاندیداهای پوشالی نمی‌تواند مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کند
کد خبر: 650094
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۱۱:۵۲:۰۷

جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به این سوال تا زمان باقی مانده به انتخابات باید چه اقداماتی انجام شود تا میزان آمار مشارکت بالا برود، گفت: من به صراحت اعلام می‌کنم آن چیزی که امروز دستگاه‌های اجرایی و نظارتی خیلی به آن امیدوار هستند، یک سیاهی لشگر از کاندیداهایی است که تأیید صلاحیت شدند یا به تعبیری کاندیداهای پوشالی هستند که این افراد هیچ‌گاه نمی‌توانند رغبت مردم را جهت حضور در انتخابات فراهم کنند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی هروی را در ادامه می خوانید:

 

  • آن چیزی که وجود دارد این است که ما بتوانیم داوطلبان کیفی که مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کنند، داشته باشیم. در اینکه آماری بدهیم که چند هزار نفر تأیید صلاحیت شدند یک نکته اساسی مغفول مانده و آن این است که از آن طرف چندین هزار نفر هم رد صلاحیت شدند.
  • من برای دستگاه‌های اجرایی متأسف هستم. روندی که وزارت کشور طبق ان حرکت می‌کند به نفع هیچ‌کس نیست، یعنی این روندی که به سمت انتخابات می‌رود، ما را به سمتی خواهد برد که تمام احزاب دچار یأس خواهند شد و بعد اپوزیسیون خارج اظهار خوشحالی خواهند کرد.
  • آن چیزی که الان می‌توان در این روزهای باقی‌مانده انجام داد این است که با یک اعمال نظر جدی و گسترده، در بحث رد صلاحیت‌ها به تبع منویات رهبری تجدیدنظر کنند. شاید این موضوع بتواند مقداری از حریم هدر رفته و فضای از دست رفته را جبران کند.
  • من تصور می‌کنم، یک اقلیت حاکم ورای روندهای انتخاباتی تأثیرگذار بوده است. به گونه‌ای که می‌توانند حتی حضور احزابی که در همه مجامع سیاسی دنیا انگیزه برای مردم ایجاد می‌کنند، را زیر سوال برده و از صحنه خارج کنند.
  • اینکه بگوییم چند هزار نفر در انتخابات تأیید صلاحیت شدند،‌ باید بدانیم که بیش از ۹۰درصد این تعداد مربوط به یک حزب و گروه در جامعه است. بر همین اساس پیش‌بینی می‌کنند اگر با این روند حرکت کنیم، ممکن است بسیاری از احزاب نه اینکه بخواهند تحریم کنند، بلکه نتوانند اساسا در مقوله انتخابات به دلیل نداشتن کاندیداها حضور چندانی پیدا کنند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها