کد خبر: 190683
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۱۷:۱۵:۰۰
| |

تینا پاکروان کارگردان «لس‌آنجلس- تهران» در گفت‌و‌‌گو با اعتمادآنلاین:

شرایط اکران برای همه فیلم‌ها مساوی نیست/ پرویز پرستویی جدیدی در «لس‌آنجلس- تهران» خواهیم دید/ نمایش مسابقات جام جهانی در سینماها به نفع سینمای ایران است

تینا پاکروان درباره اکران فیلم «لس‌آنجلس- تهران» گفت: «فیلم ما برای جشنواره گذشته آماده بود اما به دلیل اینکه جشنواره ملی فیلم فجر توجهی به فیلم‌های کمدی نمی‌کند ترجیح دادم که در جشنواره حضور نداشته باشیم. فیلم «لس‌آنجلس- تهران» بازیگران بسیار خوبی دارد. آقای پرویز پرستویی در‌هفت نقش بازی می‌کند و خانم‌ها افشار و خیراندیش بازی‌های متفاوتی را از خود نشان دادند. اما همانطور که گفتم در جشنواره فیلم فجر بین فیلم‌های اجتماعی و کمدی تبعیض قائل می‌شوند.»

شرایط اکران برای همه فیلم‌ها مساوی نیست/ پرویز پرستویی جدیدی در «لس‌آنجلس- تهران» خواهیم دید/ نمایش مسابقات جام جهانی در سینماها به نفع سینمای ایران است
کد خبر: 190683
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۱۷:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- تینا پاکروان یکی از کارگردانان جوان سینمای ایران است. او که فیلم «لس‌آنجلس- تهران» را آماده نمایش دارد از‌ عدم وجود تساوی ‌و‌عدالت در اکران فیلم‌های سینمایی می‌گوید و معتقد است بهترین زمان اکران آخرین ساخته‌اش با توجه به شرایط موجود مهرماه است.

تینا‌ پاکروان‌‌، کارگردان فیلم «لس‌آنجلس- تهران» درباره زمان اکران عمومی این فیلم به اعتمادآنلاین گفت: «اتفاقات زیادی در حوزه اکران رخ داده است و فیلم‌های زیادی در نوبت اکران هستند. با توجه به مسائل به وجود آمده صلاح دیدم که فیلم را عید نوروز و در مرحله دوم در عید فطر فیلم را اکران نکنم. با این حال هنوز تصمیمی برای اکران فیلم نگرفته‌ام اما احتمالا «لس‌آنجلس-تهران» را مهرماه اکران خواهیم کرد.»

او ادامه داد: «امسال شرایط اکران فیلم‌های سینمایی خیلی عجیب بود. این میان هیچ رقابتی بین فیلم‌ها و فیلمسازان وجود ندارد و فیلم‌هایی اکران شدند که باید می‌شدند! با این حساب، چند فیلم کمدی هم در کنار فیلم‌های دیگر اکران شدند و به عنوان مثال فیلم «مصادره» اکران موفقی را تجربه کرد. در هر صورت در بازه زمانی پیش رو سه موضوع مهم تاثیر بسیار زیادی در شرایط اکران می‌گذارد؛ ماه مبارک رمضان، جام جهانی و امتحانات مدارس. بنابراین اکنون ریسک اکران بسیار بالاست.»

کارگردان «لس‌آنجلس- تهران» با اشاره به تعداد فیلم‌هایی که اکران شده توضیح داد: «هفت سرگروه برای سینماها در نظر گرفته شده و سقف اکران به شش هفته رسیده است. بنابراین علاوه بر هفت فیلمی که در عید نوروز اکران شدند هفت فیلم دیگر هم اضافه شدند و در مجموع 14 فیلم هم‌زمان اکران شدند. آیا سالن‌های ما ظرفیت اکران این همه فیلم را دارد؟ همان زمان بسیاری از فیلم‌ها با کمبود سالن روبرو شدند که به حق واقعی خود دست پیدا نکردند. با این شرایط ما تصمیم گرفتیم فیلم را اکران نکردیم.»

پاکروان درباره عدم نمایش فیلمش در جشنواره ملی فیلم فجر هم گفت: «فیلم ما برای جشنواره گذشته آماده بود اما به دلیل اینکه جشنواره ملی فیلم فجر توجهی به فیلم‌های کمدی نمی‌کند ترجیح دادم در جشنواره حضور نداشته باشیم. فیلم «لس‌آنجلس- تهران» بازیگران بسیار خوبی دارد. پرویز پرستویی جدیدی در «لس‌آنجلس- تهران» خواهیم دید. او در‌هفت نقش بازی می‌کند و خانم‌ها افشار و خیراندیش بازی‌های متفاوتی را از خود نشان داده‌اند، اما همانطور که گفتم در جشنواره فیلم فجر بین فیلم‌های اجتماعی و کمدی تبعیض قائل می‌شوند.»

تینا پاکروان درباره نمایش فیلم «لس‌آنجلس-تهران» در فستیوال کمدی فینیکس تورنتو (فیلم‌های کمدی ایرانی) در هفته گذشته گفت: «لطف زیادی نسبت به من در این فستیوال داشتند. فیلم کوتاه من نیز‌در‌این فستیوال جایزه گرفت. برگزارکنندگان این فستیوال باز هم از فیلم ما دعوت کردند تا در فستیوال نمایش داده شود و این بار فیلم‌های کمدی را نیز دعوت کردند. از فیلم‌هایی که حضورداشتند، سه فیلم در ایران اکران عمومی شده و تنها فیلم ما مانده که آن هم به زودی اکران می‌شود. یک بازیگر ایرانی- آمریکایی در «لس‌آنجلس- تهران» حضور دارد. این حضور برای مخاطبان خارجی بسیار مهم بود و کسانی که خارج از ایران زندگی می‌کنند با این نقش همزادپنداری کردند.»

این کارگردان سینما در انتها درباره نمایش مسابقات جام جهانی در سالن‌های سینما به اعتمادآنلاین گفت: «قطعا این کار به نفع سینما است. همین که حال مردم خوب باشد و با هیجان برای دیدن این مسابقات حضور پیدا کنند جای امیدواری دارد، ضمن اینکه سالن‌های سینما رونق پیدا می‌کند. ما باید درباره این موضوع یک رویکرد ملی داشته باشیم. مهم‌ترین مساله این است که مردم با هم و در کنارهم فوتبال بینند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها