کد خبر: 221724
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۴ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از تاثیر «قانون منع بکارگیری بازنشستگان» در سینما گزارش می‌دهد:

چه کسانی باید از سازمان سینمایی کناره‌گیری کنند؟

با تصویب قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و کارمندان دولت توسط مجلس تعدادی از مدیران فرهنگی و سینمایی نیز شامل این قانون می‌شوند. محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی یکی از کسانی است که از سازمان صدا و سیما بازنشست شده است. اما حیدریان اکنون مدیریت سازمان سینمایی را بر عهده دارد.

چه کسانی باید از سازمان سینمایی کناره‌گیری کنند؟
کد خبر: 221724
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۴ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روز سه شنبه 2 مرداد تصویب قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان کارمندان دولت توسط مجلس تصویب شد. اکنون این شائبه بین کارمندان سازمان‌ها و ادارات دولتی پیش می‌آید که آیا بازنشسته شده‌اند یا خیر. این قانون شامل تمامی کارمندان دولت می‌شود. دیروزاسامی چند مدیر سینمایی از جمله محمد مهدی حیدریان، علیرضا رضاداد، مهدی یزدانی، مجید مسچی، مهدی پیماندار، محمود اربابی، علیرضا قاسم خان در رسانه‌ها منتشر شد. اما سئوال اصلی این است که اکنون چند مدیر سینمایی شامل این قانون می‌شوند؟

تصویب قانون بازنشستگی کارمندان دولت

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه 2 مرداد طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی به تصویب رساندند و دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود کردند. این طرح با 194 رای موافق از 240 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید. تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند از قانون حذف کردند.

سینما چه سهمی این میان دارد؟

با تصویب قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و کارمندان دولت توسط مجلس تعدادی از مدیران فرهنگی و سینمایی کشور نیز شامل آن می‌شوند. محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی یکی از کسانی است که از سازمان صدا و سیما بازنشست شده است. اما حیدریان اکنون مدیریت سازمان سینمایی را بر عهده دارد. اسامی دیگری نیز این میان هستند که می توان به آنها اشاره کرد. علیرضا داد یکی دیگر از مدیران سازمان سینمایی است که او هم مانند حیدریان بازنسشته سازمان صدا و سیما است. رضا داد اکنون دبیر جشنواره کودک و نوجوان است که در شهریور ماه این جشنواره برگزار می‌شود. نامهای دیگری نیز این میان به چشم می‌خورند که زمان بازنشستگی آنها در مشاغل دولتی و بخصوص سازمان سینمایی در هاله‌ای از ابهام است. مهدی یزدانی رئیس موسسه رسانه‌‌های تصویری نیز یکی از آن کسانی است که نام او در لیست بازنسشتگان احتمالی سازمان سینمایی به چشم می‌خورد. مهدی پیماندار، محمود اربابی و علیرضا قاسم خان نیز از دیگر مدیران سازمان سینمایی هستند که زمزمه بازنشستگی آنها از سازمان سینمایی به گوش می‌خورد.

مسچی بازنشسته نیستم

مجید مسچی یکی دیگر از مدیران سینمایی است که از سال 1384 به عنوان مدیرعامل موسسه سینما شهر انتخاب شده و در دوره‌های مختلف در این سمت فعالیت کرده است. مسچی در پاسخ به این سئوال که آیا او بازنشسته شده است یا خیر به اعتمادآنلاین گفت: « من بازنشسته نیستم. دو سال دیگر می توانم خدمت کنم. اما اکنون به هیچ وجه بازنشسته نیستم. اگر من هم جزئی از این لیست باشم باید بگویم که اشتباه است. به هر حال انتشار هر لیستی باید یک مبنایی داشته باشد که آن بسیار مهم است. اما می دانم آقای حیدریان و رضا داد بازنشسته صدا سیما هستند. فکر می‌کنم هر مدیری اگر از ارگان دولتی بازنشسته شود دیگر نمی‌تواند در سمت دولتی دیگری منصوب شود. آقای یزدانی را هم می‌دانم که اکنون بازنشسته نیستند. اما بقیه دوستان را اطلاعی ندارم. »

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها