کد خبر: 404047
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۴:۱۰:۱۵
| |

توسعه 7 سینما در 6 ماه/ 30 سالن جدید در آستانه افتتاح

موسسه «بهمن سبز» در اجرای طرح توسعه سینما‌های خود در 6 ماه اخیر توسعه و ساخت 7 سینمای جدید را به پایان رسانده است.

توسعه 7 سینما در 6 ماه/ 30 سالن جدید در آستانه افتتاح
کد خبر: 404047
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۴:۱۰:۱۵

اعتمادآنلاین| طرح توسعه سینما‌های حوزه هنری عبارت است از تبدیل سالن‌های تک‌پرده به پردیس‌های سینمایی چندسالنه و افزایش فضای فرهنگی که با هدف گسترش عدالت فرهنگی و توزیع مناسب بستر‌های سینمایی کشور در 3 فاز از مهر 1398 آغاز شده و تا پایان سال 1400 ادامه خواهد داشت.

اکنون با گذشت 6 ماه از آغاز اجرای این طرح به اطلاع رسانه‌ها می‌رساند تا پایان فروردین 99، بازسازی و توسعه 7 سینمای «بهمن تهران»، «ایران ارومیه»، «مهتاب اصفهان»، «بهمن کاشان»، «بهار گز»، «بهمن اصفهان» و «سپهر ساری» به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری در سال جدید سینمایی هستند.

همچنین 8 پروژه عمرانی دیگر شامل توسعه سینما‌های «بهمن شهرکرد»، «عصر جدید گرگان»، «آزادی آبادان»، «اکسین اهواز»، «بهمن سنندج»، «آزادی کرمانشاه»، «فلسطین همدان» و «بهمن زنجان» مراحل پایانی خود را سپری می‌کنند و تا اوایل تابستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

این پروژه‌ها مجموعا 15 سینما در 14 شهر و 11 استان را در برمی‌گیرد که جمعا با تبدیل ظرفیت از 8083 صندلی قدیمی با چینش غیراستاندارد و فرسوده به 9005 صندلی مدرن، 30 سالن جدید به ناوگان سینمایی کشور افزوده خواهد کرد.

تقویت بنا و تغییر کامل معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی سینما، نوسازی تجهیزات و امکانات رفاهی مطابق با استاندارد‌های جدید، ایجاد فضا‌های فرهنگی و خدماتی نظیر کافی شاپ و کافه کتاب، نصب و بروزرسانی سیستم‌های صوت، تصویر، پرده نمایش، آکوستیک سالن و... ازجمله این طرح ها هستند.

همچنین «بهمن سبز» 6 پروژه سینمایی فعال دیگر در 5 استان کشور دارد که مراحل مقدماتی یا میانی احداث خود را سپری می‌کنند. فاز اول طرح توسعه تا پایان سال 99 ادامه خواهد داشت تا جمعا 78 سالن جدید و حدود 3000 صندلی به ناوگان سینمایی اضافه شود. حفظ و مرمت سینما‌های خاطره‌انگیز و ماندگار و افزایش سرانه فرهنگی هر استان از اولویت‌های موسسه «بهمن سبز» در اجرای این طرح است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها