کد خبر: 431700
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ۱۲:۳۳:۵۹
| |

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز:

سینما داستان مدافعان سلامت را برای ماندگاری در تاریخ روایت کند/ اقدام در خور جشنواره فیلم مقاومت در تکریم از کادر درمان

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز گفت: سینما باید فداکاری‌ها کادر درمان را به تصویر بکشد و با زبان هنر، ایثار جبهه مقابله با کرونا را مانند دوران دفاع‌مقدس منعکس کند تا آیندگان بدانند کشور در چنین شرایطی چگونه توانست خود را مدیریت کند.

سینما داستان مدافعان سلامت را برای ماندگاری در تاریخ روایت کند/ اقدام در خور جشنواره فیلم مقاومت در تکریم از کادر درمان
کد خبر: 431700
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ۱۲:۳۳:۵۹

اعتمادآنلاین| رییس دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز گفت: سینما باید فداکاری‌ها کادر درمان را به تصویر بکشد و با زبان هنر، ایثار جبهه مقابله با کرونا را مانند دوران دفاع‌مقدس منعکس کند تا آیندگان بدانند کشور در چنین شرایطی چگونه توانست خود را مدیریت کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، فرهاد ابول‌نژادیان؛ رییس دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز با اشاره به سطح آمادگی کادر درمانی کشور، گفت: کرونا کادر درمانی کشور را غافلگیر نکرد چراکه خیلی زود براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت فعالیت‌ و مقابله با این بیماری آغاز شد.

وی افزود: بعد از دیدن اولین اثرات حضور این بیماری، غربالگری و پایش حتی در مرزهای کشور انجام شد و علائم و ویژگی‌های این بیماری ازجمله تب و اختلالات تنفسی اعلام شد و کادر درمانی کشور توانست به خوبی این بیماری را مدیریت کند که البته دور بودن از کانون شیوع این بیماری نیز عامل مهمی در این موفقیت بود.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز در ادامه با اشاره به لزوم ثبت ایثارگری‌های کادر درمانی کشور در مقابله با کرونا، سینما را یکی از مهمترین ابزار برای نهادینه‌کردن فرهنگ ایثارگری دانست و اظهار داشت: در روزهای اول شیوع این بیماری که وحشت عمومی ایجاد شده بود، پزشکان و پرستاران عاشقانه به میدان آمدند و علی‌رغم همه کمبودها حتی در لباس‌های حفاظت فردی، خود را وقف سلامت اجتماعی کردند.

وی تصریح کرد: سینما باید این فداکاری‌ها به تصویر بکشد و با زبان هنر، ایثار جبهه مقابله با کرونا را مانند دوران دفاع‌مقدس منعکس کند تا آیندگان بدانند کشور در چنین شرایطی چگونه توانست خود را مدیریت کند. از سوی دیگر، مبارزه با کرونا یک امر استمراری است، بنابراین ساخت آثار نمایشی و سینمایی می‌تواند قوای روحی و روانی کادر درمانی را برای ادامه مبارزه تقویت کند.

ابول‌نژادیان تکریم از خانواده‌های مدافعان سلامت در جشنواره‌ سینمای مقاومت را امری پسندیده توصیف و خاطرنشان کرد: این اقدام، الگوسازی از ایثار و رشادت در راه تعالی اجتماعی است و سبب می‌شود کادر درمانی با نیروی بیشتری با این بیماری مقابله کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها