کد خبر: 632807
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۱۶:۳۳:۳۲
| |

خرید انواع ورق آلیاژی از ثامن تجارت

شما باید ورق مورد نظر خود را از مراکز معتبری تهیه کرده و از کیفیت محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.. هرچه کیفیت ورق آلیاژی بالاتر باشد، ایمنی سازۀ شما بیشتر خواهد بود. بنابراین، اگر نمایندگی معتبری را در این زمینه نمی‌شناسید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه آهن آلات ثامن تجارت است.

خرید انواع ورق آلیاژی از ثامن تجارت
کد خبر: 632807
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۱۶:۳۳:۳۲

یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی موجود در بازار که از عناصری مانند کربن، آهن، منگنز، کروم و... ساخته می‌شود، ورق آلیاژی نام دارد. انواع گوناگونی از ورق های آلیاژی وجود دارند که بسته به ترکیبات شیمیایی به کار رفته در آن‌ها نام‌گذاری می‌شوند. امروز قصد داریم علاوه‌بر آشنایی با ورق آلیاژی، به راهنمای خرید انواع ورق آلیاژی از ثامن تجارت بپردازیم و شما را با یکی از معتبرترین مراکز فروش انواع آهن آلات آشنا سازیم. اگر قصد دارید ورق فولادی مورد نیاز خود را با اطمینان خاطر و خیالی آسوده تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما همراه باشید.

ورق آلیاژی چیست؟

اگر در ساخت مواد اولیۀ ورق فلزی از آلیاژهای متفاوتی استفاده شود، به محصول نهایی ورق آلیاژی گفته می‌شود. در حقیقت آلیاژ، ترکیبی از مادۀ فلزی و یک یا چند مادۀ آلیاژی غیرفلزی یا فلزی است. برای ساخت آلیاژ، در آغاز عنصر فلزی را ذوب کرده و پس از آن سایر عناصر را در حالت مذاب به آن می‌افزایند. در نهایت تمامی این مواد به‌طور کامل باهم ترکیب می‌شوند. اگر قصد دارید به خرید انواع ورق آلیاژی از ثامن تجارت بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این محتوا با ما همراه باشید.

به‌طورکلی، ورق های آلیاژی را به گونه‌ای می‌سازند که در هر شرایطی خواص شیمیایی و مکانیکی منحصربه‌فردی را از خود به نمایش بگذارند. گفتنی است که امروزه 90 درصد از فلزات را به شکل آلیاژ مورد استفاده قرار می‌دهند. اگرچه با به‌کارگیری ورق آلیاژی شاهد رسانش الکتریکی، انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری کمتری از محصول فلزی هستیم، اما در مقابل نقطۀ ذوب آن کاهش پیدا می‌کند.

آشنایی با انواع ورق های آلیاژی

فولاد را می‌توان به دلیل پذیرش مواد آلیاژی به‌وسیلۀ عنصر آهن، پرکاربردترین آلیاژ صنعتی در نظر گرفت. به این معنا که با افزودن عناصر گوناگون به ترکیب فولاد، می‌توان انواع گوناگونی از این فلز را تولید کرد. مهم‌ترین عناصر افزودنی به آلیاژ فولادی عبارتند از: سیلیسیوم، منیزیم، کربن، منگنز، آلومینیوم، مولیبدن، سدیم، کلسیم، کروم، کبالت، نیکل و مس.

در ادامۀ راهنمای خرید انواع ورق آلیاژی از ثامن تجارت به معرفی برخی از پرکاربردترین گونه‌های این دسته از مقاطع فولادی می‌پردازیم:

ورق آلیاژی CK45

این دسته از آهن آلات در ترکیب شیمیایی خود از عناصر منگنز و سیلیسیوم برخوردارند. ورق آلیاژی CK45 در مصارفی مانند تولید ماشین‌های سنگین، شافت‌های تراشکاری، میل‌لنگ‌های صنعتی و محور پمپ‌ها کاربرد فراوانی دارد. این دسته از ورق‌ها از خواص ماشین‌کاری بسیار خوبی در حالت عادی و نیز در شرایط نورد گرم، برخوردار هستند. از مهم‌ترین خواص این ورق‌ها می‌توان به سختی و استحکام بالا در برابر شرایط محیطی گوناگون اشاره کرد.

ورق آلیاژی MO40

این دسته از آهن آلات در زمرۀ فولادهای سخت و کم‌آلیاژ قرار گرفته و از قابلیت حرارتی بالایی برخوردار هستند. این محصول کاربردی گسترده در صنایع نفت و گاز دارد. از آن‌جایی که در ترکیبات شیمیایی ورق آلیاژی MO40 عناصر مولیبدن و کروم و میزان کمی گوگرد و فسفر به کار رفته است، مقاومت بسیار خوبی را در برابر ساییدگی، خوردگی و ضربات خارجی از خود به نمایش می‌گذارد. از این دسته فولادها می‌توانند برای مصارفی مانند ساخت تجهیزات مورد نیاز در صنایع نفت و گاز، پیچ و مهره، دستگاه‌های صنعتی، قاشق و چنگال، و مواردی از این دست به کار گرفته شوند. برای خرید انواع ورق آلیاژی از ثامن تجارت و آشنایی با نمایندگی معتبر فروش انواع آهن آلات، همچنان ما را همراهی کنید.

ورق آلیاژی St52

این دسته از محصولات که با نام ورق سیاه نیز شناخته می‌شوند، کربن کمی داشته و آتش‌خوار هستند که در صورت کم شدن حجم فولاد مصرفی، هزینه‌های موجود در پروژه‌های عمرانی نیز کاهش می‌یابد. به دلیل وجود عناصر منگنز و سیلیسوم در ترکیبات شیمیایی این دسته از فولادها، از شکل‌پذیری و استحکام بسیار بالایی برخوردارند. ورق St52 را می‌توان برای ساخت اسکلت پل، جرثقیل، ریل، و دیوارۀ قطعات صنعتی به کار گرفت. همچنین گفتنی است به دلیل ویژگی جوش‌کاری بسیار عالی، در عملیات‌هایی که به اتصالات جوش زیادی نیاز باشد، می‌توان این دسته از ورق‌های آلیاژی را به کار گرفت.

ورق آلیاژی A516

در ترکیب این دسته از آهن آلات عناصری مانند مولیبدن، منگنز و کروم به کار می‌رود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ورق آلیاژی می‌توان به سختی در فشار بالا اشاره کرد. برای تولید اتصالات و مخازنی که تحت فشار هستند، از این فولادها استفاده می‌کنند. همچنین به علت آتش‌خوار بودن این ورق‌ها، کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان‌سازی دارند. در ادامۀ راهنمای خرید انواع ورق آلیاژی از ثامن تجارت با ما همراه باشید تا شما را با سایر گونه‌های پرکاربرد این دسته از آهن آلات نیز آشنا سازیم.

ورق آلیاژی A283

قابلیت خمش و جوش‌کاری این دسته از فولادها مثال‌زدنی است. ورق A283 را می‌توان برای تولید دیگ بخار، سیم‌پیچ، مقاطع، لوله و مخازن تحت فشار به کار گرفت.

ورق آلیاژی آجدار

این گونه نیز یکی از پرکاربردترین دسته‌های آهن آلات به شمار می‌رود که در دو نوع آجدار فابریکی و آجدار پرسی ساخته می‌شود. گونۀ فابریکی از طریق عملیات نورد گرم تولید شده و به وسیلۀ غلتک‌های مخصوص، آجدار می‌شود. فابریکی‌ها از کیفیت بالاتری نسبت به پرسی‌ها برخوردار بوده و به‌ دلیل همین موضوع دامنۀ کاربرد گسترده‌تری نیز دارند.

ورق آلیاژی برنج

از دیگر گونه‌های ورق آلیاژیف ورق برنج است. آلیاژ برنج از ترکیب مس و فلز روی تشکیل می‌شود. ورق برنج حداکثر 40 درصد عنصر روی در ترکیبات خود دارد. در برخی موارد، برای بهبود خواص این دسته از فولادها عناصر دیگری مانند آلومینیوم، نیکل، سیلیسیوم، منگنز، قلع، سرب و... نیز به آن می‌افزایند. اگر قصد خرید انواع ورق آلیاژی از ثامن تجارت را دارید، تنها کافی است تا پایان این محتوا با ما بمانید.

ورق آلیاژی برنج را برمبنای میزان عنصر روی به کار رفته در آن به چند گروه طبقه‌بندی می‌کنند. این دسته از محصولات رنگ زردی شبیه به طلا داشته و از مقاومت کششی و سختی بالایی برخوردارند. همچنین مقاومت بسیار خوبی را در برابر خوردگی از خود به نمایش می‌گذارند. از دیگر خواص بسیار خوب این دسته از آهن آلات می‌توان به خاصیت مغناطیسی و خاصیت میکروب‌کشی اشاره کرد.

استفاده از ورق آلیاژی چه مزایایی دارد؟

ترکیب فلزات با یکدیگر از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. این دسته از مواد سختی کششی را افزایش داده و نقطه ذوب را کاهش می‌دهند. از آن‌جایی که نقطه ذوب فلزات خالص بسیار بالا است، این محصولات تمایل دارند نرم باشند. به عنوان مثال، طلای خالص نرمی و انعطاف‌پذیری بالایی داشته و به سادگی تنها با کمی حرارت خم می‌شود. به همین دلیل، جواهرات را معمولاً از آلیاژ طلا می‌سازند، نه طلای خالص.

فلزات واکنش‌پذیری زیادی داشته و نقطه ذوب بالایی نیز دارند. مثلاً آهن با وجود برخورداری از مقاومت بالا، در مجاورت رطوبت هوا از خود واکنش نشان داده و به سهولت دچار زنگ‌زدگی می‌شود. فلز چدن می‌تواند در قالب آلیاژ به پیش‌گیری از این اتفاق کمک کند. از دیگر مزایای ورق های آلیاژی می‌توان به قابلیت بازیافت و بی‌خطر بودن برای محیط زیست اشاره کرد.

خرید انواع ورق آلیاژی از ثامن تجارت

ورق های آلیاژی در زمرۀ پرکاربردترین فولادها قرار می‌گیرند؛ زیرا از مزایای بسیار زیادی در صنایع گوناگون برخوردار هستند. در این صفحه به این پرسش پاسخ دادیم که ورق آلیاژی چیست؟ و شما را با گونه‌های متفاوت آن آشنا ساختیم. نکتۀ قابل توجه این است که شما باید ورق مورد نظر خود را از مراکز معتبری تهیه کرده و از کیفیت محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. هرچه کیفیت ورق آلیاژی بالاتر باشد، ایمنی سازۀ شما بیشتر خواهد بود. بنابراین، اگر نمایندگی معتبری را در این زمینه نمی‌شناسید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه آهن آلات ثامن تجارت است. برای اطلاع از قیمت ورق آلیاژی و خرید انواع ورق آلیاژی از ثامن تجارت تنها کافی است به وب‌سایت مربوطه مراجعه کرده و با کارشناسان در ارتباط باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها