کد خبر: 165539
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۳:۲۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از حاشیه‌های جدید لباس تیم ملی گزارش می‌دهد

انتقادهای علی کریمی از فدراسیون فوتبال تمامی ندارد؛ این قسمت خانه به دوش!

جادوگر فوتبال ایران تیغ را برای تاج و همکارانش از رو بسته است و گویا قصد کوتاه آمدن هم ندارد.

انتقادهای علی کریمی از فدراسیون فوتبال تمامی ندارد؛ این قسمت خانه به دوش!
کد خبر: 165539
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۳:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منازعه علی کریمی و فدراسیون فوتبال تمامی ندارد. جادوگر فوتبال ایران تیغ را برای تاج و همکارانش از رو بسته و گویا قصد کوتاه آمدن هم ندارد. کریمی در زمان‌های مختلف به دلیل مشکلات موجود در فوتبال ایران، ساختار فدراسیون فوتبال مورد حمله قرار داده است و قصد دارد تا به هر نحوی که شده مردم را از مشکلات موجود در فوتبال ایران آگاه کند.

متاسفانه مشکلات فوتبال ایران به حدی زیاد است که نمی شود این مشکلات را کتمان کرد. مسئولان ارشد فدراسیون هم شفافیتی در اجرای برنامه‌های خود ندارند. یکی از موضوعاتی که این روزها در صدر اخبار ورزشی قرار گرفته لباس‌های تیم ملی فوتبال در جام جهانی است. فدراسیون فوتبال زمانی که آدیداس را به عنوان اسپانسر ایران در جام جهانی روسیه معرفی کرد از این قرارداد به عنوان یک دستاورد بزرگ یاد کرد و به مردم قول داد که فوتبال ایران در این قرارداد به منفعت های زیاد یرسیده است. همان زمان اعتمادآنلاین در گزارشی اعلام کرد که این قرارداد هیچگونه منفعتی برای ایران و تیم ملی ندارد و فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد. اما مسئولان ارشد فدراسیون تلاش کردند بر همان موضع قبلی پافشاری کنند و هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به افکار عمومی ندادند. حالا که کمتر از 60 روز به جام جهانی مانده است اعلام شده این شرکت آلمانی علاقه‌ای به عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال نداشته است.

آدیداس علاقه‌ای به همکاری با ایران نداشت

ماجرای لباس‌های تیم ملی دوباره از آنجا آغاز شد که هدایت ممبینی سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با «ایسنا» خبر از حذف یوز آسیایی از لباس تیم ملی در جام جهانی را داد و عنوان کرد: «آدیداس تمایلی به عقد قرارداد نداشت اما با پافشاری ما در نهایت مسئولان آدیداس رضایت دادند.» او در بخش دیگری از این گفت‌وگو عنوان کرده است: «آدیداس طرح خاصی برای تیم ملی در نظر نگرفته است و به همین خاطر طرح یوز ایرانی از روی لباس‌های تیم ملی حذف خواهد شد.»

همین موضوع باعث شد تا علی کریمی با انتشار عکسی در کانال تلگرامی‌اش دوباره ازمسئولان فدراسیون فوتبال انتقاد کند. او با انتشار عکسی از سریال خانه به دوش نوشت: «جا داره یادى بکنیم از خانه بدوشان و آقا ماشالله یه پیشنهاد قبل از شروع جام جهانى، باز پخش این سریال رو هم بزارن تا مردم با امادگى بیشتر، لباس تیم ملى رو رویت کنن»

لباس تیم ملی

ماجرای لباس های جام جهانی 2014 برزیل

آل‌اشپورت، اسپانسر لباس‌های تیم ملی فوتبال ایران بود و مربی پرتغالی تیم ملی از کیفیت لباس‌های این برند ناراحت و در همه مصاحبه‌هایش از فدراسیون فوتبال انتقاد می‌کرد. کی‌روش ناراحت بود که چرا فدراسیون نمی‌تواند با یک برند معتبر اروپایی مانند آدیداس قرارداد ببندد. کریمی در صفحه تلگرامش عکسی از یک تفاهم‌نامه را منتشر کرده که مربوط به جام جهانی 2014 برزیل است. در این تفاهم‌نامه امضای مربی تیم ملی دیده می‌شود که نشان می‌دهد کی‌روش در آن زمان بابت پوشیدن لباس آل‌اشپورت در هر بازی جام جهانی مبلغ 25000 دلار از این شرکت دریافت کرده است.

فدراسیون فوتبال

هرچند این موضوع امری طبیعی در دنیا محسوب می‌شود اما علی کریمی دلیل عدم اعتراض کی‌روش به لباس‌های آل‌اشپورت در آن زمان را عقد قرارداد اسپانسری با آل‌اشپورت می‌داند و در این‌باره نوشت: «دوستان مشکل لباسها دور پیش فقط این 100 هزارتا بود. مستر دلال بیا الان بگو فقط به فکر کیفیت لباسها بودى».

کریمی در ادامه انتقادهایش از کی‌روش و فدراسیون فوتبال در صفحه تلگرامش نوشت: «فدراسیون 5 ستاره از این دلاله که تمام دنیا میشناسنش خوب کمک میگرفت تا یه لباس در خور شأن تیم ملى تهیه میکرد یا ایشون دوباره منتظر بود 100 هزار دلار بگیره تا از لباسها ایراد نگیره!!!؟»

ماجرای پس گرفتن لباس‌های تیم ملی دختران

یکی از اتفاق‌هایی که در روزهای اخیر در فوتبال ایران رخ داده است پس گرفتن لباس‌های تیم ملی دختران از آنها بود که با اعتراض بازیکنان مواجه شد. همین اعتراض باعث شد که برخی از بازیکنان از تیم ملی خط بخورند که همین موضوع واکنش علی کریمی را به همراه داشت. او در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «این فدراسیون، همچین مربى لازم داره و دنبالش میگرده متاسفم برات خانم مربى که به نوعى همکار هستیم!! نشون دادى که این فدراسیون لیاقت تو را داره و معلومه که چطورى این سمت رو گرفتی» اعتراض بازیکنان به این اتفاق حذف تیم ملی را به همراه دارد و واکنش روابط عمومی فدراسیون فوتبال به این موضوع مناسب نبود. این برخورد سلبی، تفکر نقدناپذیری در فدراسیون فوتبال را نشان می دهد.

علی کریمی

فدراسیون فوتبال هنوز به اظهارات جدید علی کریمی واکنشی نشان نداده است و همانند دوره‌های گذشته تلاش می‌کند با سیاست سکوت از کنار این موضوع عبور کند، رویه‌ای که به یک روند عادی در فدراسیون فوتبال تبدیل شده است. اگر زمانی کفاشیان با خنده و شوخی از کنار همه ماجراها عبور می‌کرد فدراسیون تاج با سکوت سعی می‌کند از کنار مشکلات عبور کند و آنها را نادیده بگیرد تا آب‌ها از آسیاب بیفتد.

مسئولان فدراسیون باید پاسخ بدهند چرا تیم اول آسیا که با اقتدار و بعد از برزیل به عنوان دومین تیم به جام جهانی روسیه راه یافته است نمی‌تواند با یک برند لباس به توافق برسد؟ چرا فدراسیون فوتبال کمبود زمان را دلیل اصلی عدم عقد قرارداد با آدیداس و حذف یوز آسیایی از لباس تیم ملی عنوان می‌کند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها