کد خبر: 167346
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۶:۴۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین تازه‌ترین حاشیه فوتبال ایران را بررسی می‌کند

فدراسیون 5 ستاره و چالش فینال جام حذفی!

لیگ یک حواشی زیادی دارد و هر سال هم این حواشی بیشتر می‌شود، از بادران متمول بگیر که این روزها از طرف نفت مسجدسلیمان به پرداخت رشوه متهم شده تا دعوا و دوپینگ در بین بازیکنان این لیگ ولی حالا کنار کشیدن «خونه به خونه» از فینال جام حذفی فوتبال ایران حاشیه جدید این لیگ ی است که باید آن را به این موارد اضافه کرد.

فدراسیون 5 ستاره و چالش فینال جام حذفی!
کد خبر: 167346
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۶:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اتفاقات عجیب‌وغریب در فوتبال ایران کم رخ نمی‌دهد. مثل اتفاقی که چند هفته پیش در لیگ یک رخ داد و صبای قم بعد از خوردن 7 گل از تیم مقابل بازیکنانش را از زمین بیرون کشید. داستان رمالی و جادوگری هم که دیگر جای خودش را دارد و بخشی از فوتبال ایران شده است که اگر بخواهیم ماجراها و حاشیه‌های فوتبال ایران را بازگو کنیم یک مثنوی هفتاد من خواهد شد.

روز گذشته تکلیف تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر معلوم شد و نفت مسجدسلیمان و نساجی قائم‌شهر به لیگ برتر صعود کردند. این فصل از رقابت‌های لیگ یک‌ فوتبال چیزی از لیگ برتر کم نداشت و چه‌بسا بسیار حساس‌تر از لیگ برتر هم دنبال شد. جایی که خونه به خونه، نساجی، بادران و نفت مسجدسلیمان رقابتی سخت و نفس‌گیر برای صعود داشتند و در لحظه‌های پایانی تکلیف قهرمان و نایب قهرمان لیک یک مشخص شد.

لیگ یک حواشی زیادی دارد و هر سال هم این حواشی بیشتر می‌شود. از بادران متمول بگیر که این روزها از طرف نفت مسجدسلیمان به پرداخت رشوه متهم شده تا دعوا و دوپینگ در بین بازیکنان ولی خونه به خونه داستانی دیگر دارد. آن‌ها به فینال جام حذفی فوتبال ایران رسیده‌اند و باید پنجشنبه این هفته برابر استقلال قرار می‌گرفتند تا تکلیف قهرمان جام حذفی این فصل مشخص شود. اما شب گذشته و بعد از پایان بازی این تیم در لیگ یک و صعود نکردن آنها به لیگ برتر خبرهایی از مدیریت این باشگاه به گوش رسید که گویا این تیم شمالی قرار نیست برابر استقلال به میدان برود. آنها از اتفاق‌های رخ داده در بازی‌های آخر لیگ یک ناراحت بودند و نتایج به دست آمده در این بازی‌ها را خارج از رسم جوانمردی عنوان کردند. البته سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران دراین خصوص گفت: «آن‌ها باید این انصراف‌شان را به صورت کتبی به ما ارائه کنند و در صورت انصراف قطعا با آن‌ها برخورد خواهد شد. قطعا من هم به کمیته‌ اخلاق و کمیته‌ انضباطی شکایت خواهم کرد و باشگاه خونه به خونه باید در این دو کمیته‌ پاسخگو باشد.»

بعد از این مصاحبه مدیر عامل خونه به خونه طی نامه ای که به سازمان لیگ فرستاد انصراف تمیش از فینال جام حذفی را اعلام کرد.

خونه به خونه

با وجود پرونده‌های مختلفی چون رشوه گرفتن مدیران فوتبالی شهر قم، شایعاتی چون خرید داور و فساد مالی در فوتبال، پرونده عجیب‌وغریب لباس‌های تیم ملی در جام جهانی، فوتبال ایران همین کنار کشیدن از حضور در فینال جام حذفی را کم داشت که آن هم اضافه شد. حالا مدیران فدراسیون 5 ستاره ایران با بحرانی تازه رو به رو هستند و باید دید چه واکنشی به این اتفاق نشان خواهند داد.

فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال باید تلاش کنند تا از بروز این‌گونه رخدادها در فوتبال جلوگیری کنند. این دست حواشی به سود فوتبال کشور که در آستانه حضور در بزرگ ترین رقابت فوتبال جهان قرار دارد نیست. در سال‌های گذشته هم برخی از تیم‌های فوتبال از حضور در مراحل ابتدایی جام حذفی انصراف داده بودند اما این تصمیم مدیران باشگاه خونه به خونه می‌تواند به رسمی ناپسند در فوتبال ایران تبدیل شود. اگر فدراسیون از همین ابتدا با قدرت مقابل آن قرار نگیرد شاید در آینده هم از این دست اتفاق‌ها در فوتبال کشور رخ دهد. فدراسیون می‌تواند با ایجاد انگیزه تیم‌ها را برای حضور در جام حذفی مشتاق کند و از طرفی هم مقابل بی‌قانونی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها قرار بگیرد تا تیم‌ها به‌راحتی نتوانند فوتبال ایران را با مشکل مواجه کنند.

مدیران تیم فوتبال خونه به خونه هم باید بدانند که بازی نکردن در فینال جام حذفی فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از آن‌ها می گیرد. جام حذفی، جام شگفتی‌هاست و فرصت مناسبی برای تیم‌ها و بازیکنان لیگ‌های پایین‌تر است تا با درخشش در این بازی‌ها بتوانند به موفقیت برسند. این بازی به دلیل پخش مستقیم از صداوسیما و بیننده‌های فروان فرصت مناسبی برای بازیکنان جوان و آینده‌دار تیم خونه به خونه است تا خود را در سطح اول فوتبال ایران معرفی کنند. بازی پرسپولیس و قشقایی نمونه بارز این موضوع است. از طرف دیگر هم میدان ورزش میدان رقابت و جوانمردی است و این تصمیم مسئولان خونه به خونه روح ورزش را خدشه‌دار می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها