کد خبر: 223188
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

فدراسیون فوتبال هم مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شود/ اعضای هیأت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها مشخص شدند/ به احتمال زیاد شورای نگهبان با قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان موافقت می‌کند

فاطمه ذوالقدر در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون فوتبال ایران مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌‌شود یا نه، گفت: بعید می‌دانم این‌طور باشد. اگر دولتی نیستند چگونه تمام برنامه‌های فدراسیون زیر نظر کمیسیون تحقیق و تفحص و کمیسیون فرهنگی قرار دارد.

فدراسیون فوتبال هم مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شود/ اعضای هیأت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها مشخص شدند/ به احتمال زیاد شورای نگهبان با قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان موافقت می‌کند
کد خبر: 223188
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در هفته‌ای که گذشت نمایندگان مجلس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی را به تصویب رساندند. قانونی که می‌تواند سرنوشت فدراسیون فوتبال ایران را تغییر دهد. 6 نفر از اعضای هیأت‌مدیره فدراسیون فوتبال ایران مشمول این قانون می‌شوند و باید با ساختمان سئول خداحافظی کنند. مهدی تاج درباره این مصوبه به خبرنگاران گفته بود که به قانون احترام می‌گذارد و اگر مشمول قانون بازنشستگی شود از فدراسیون فوتبال می‌رود.

البته روز گذشته معاون حقوقی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اعلام کرد که فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است و این قانون شامل حال فدراسیون فوتبال ایران نخواهد شد . اما فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین صحبت‌های فغان‌پور را رد کرد و اعلام کرد همه دستگاه‌هایی که دولتی و یا شبه‌دولتی هستند مشمول این قانون خواهد شد.

فاطمه ذوالقدر درباره صحبت‌های مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان و اینکه فدارسیون فوتبال دولتی نیست و به همین خاطر مشمول این قانون نمی‌شود گفت: «بعید می‌دانم این‌طور باشد. اگر دولتی نیستند چگونه تمام برنامه‌های فدراسیون زیر نظر کمیسیون تحقیق و تفحص و کمیسیون فرهنگی قرار دارد.»

این نماینده مردم تهران در مجلس دهم در ادامه گفت: «در تبصره ذیل این قانون ذکر شده که تمامی دستگاه‌ها و نهادهایی که عمومی و غیردولتی هستند هم شامل این قانون می‌شوند؛ مانند صداوسیما، آن‌ها هم نهاد عمومی غیردولتی هستند و شامل این قانون می‌شوند. فدراسیون‌های ورزشی هم نمی‌توانند خودشان را مستثنی کنند.»

ذوالقدر در خصوص نظر شورای نگهبان در خصوص این قانون گفت: «هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه این قانون از طرف شورای نگهبان رد شود وجود ندارد. به احتمال زیاد نظر شورای نگهبان مثبت است، چون بار مالی ندارد و در راستای مطالبات جامعه است و فکر نمی‌کنم ایرادی داشته باشد. بنابراین به احتمال زیاد شورای نگهبان با این قانون موافقت می‌کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تحقیق و تفحص از باشگاه استقلال و پرسپولیس و اینکه این تحقیق و تفحص در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «روز دوشنبه انتخابات هیأت رئیسه این کمیته در کمیسیون فرهنگی انجام شد و هیأت رئیسه آن مشخص شد. آقای طباطبایی‌نژاد رئیس این کارگروه شدند، آقای جعفرپور نایب‌رئیس اول، آقای مسعودی نایب‌رئیس دوم و خانم سیاوشی نیز دبیر شدند.»

وی افزود: «کمیته تحقیق و تفحص شش ماه فرصت دارد تا جلساتی را برگزار کند. البته اگر در این مدت به نتیجه‌ای نرسند، این فرصت شش ماه دیگر تمدید خواهد شد.»

ذوالقدر در پاسخ به این سؤال که آیا کمیته تحقیق و تفحص از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به موضوع خرید بازیکنان جدید این دو تیم و هزینه‌هایی که این دو باشگاه کرده‌اند هم ورود می‌کند؟ گفت: «تاکنون ورود مستقیم به این موضوع نداشتیم. مجلس بیشتر درزمینهٔ شفاف‌سازی و بررسی مواردی چون دلال‌بازی ورود پیدا می‌کند.»

وی در خصوص کمک مالی وزارت ورزش و جوانان به این دو باشگاه و منع قانونی‌ای که در این زمینه وجود دارد هم گفت: «این موضوع هنوز مطرح نشده است، ما در کمیته ورزش و خانواده و کمیسیون فرهنگی این مسأله را بررسی خواهیم کرد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها