کد خبر: 226035
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۷:۴۰:۰۰
| |

سرخابی‌ها و مشکل بدهی‌های سرسام‌آور

در این موضوع شکی نیست که باشگاه استقلال بدهی‌های فراوانی دارد و همه این‌ها حاصل بی‌تدبیری مدیران حال و گذشته این تیم است. در این بین دلیل صحبت‌های مسئول ورزشی استقلال و تکذیب این بدهی‌ها معلوم نیست.

سرخابی‌ها و مشکل بدهی‌های سرسام‌آور
کد خبر: 226035
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دو باشگاه سرخابی پایتخت همیشه درگیر حواشی زیادی هستند و به دلیل داشتن هواداران متعدد، تمام این حواشی در رسانه‌های مختلف کشور بازتاب پیدا می‌کند. بدهی‌های مالی این دو باشگاه مهم‌ترین بحث این روزهای فوتبال ایران است. بدهی‌هایی که می‌تواند حضور این دو تیم دربازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را با مشکل مواجه کند.

روز گذشته الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به میزان بدهی‌های این دو باشگاه مخصوصاً استقلال واکنش نشان داد. حضرتی در مصاحبه با خانه ملت عنوان کرده بود، استقلال با بدهی 170 میلیارد تومانی در آستانه فروپاشی است و همین موضوع باعث شده که این تیم نتواند بازیکن بخرد. این صحبت‌ها با واکنش مسئول ورزشی باشگاه استقلال مواجه شد. علی خطیر ضمن رد بدهی 170 میلیارد تومانی استقلال عنوان کرده درست است که استقلال بدهی دارد اما میزان دقیق بدهی‌های استقلال مشخص نیست و نمی‌دانم که جناب نماینده این عدد را از کجا آورده است. همین موضوع باعث شد تا هواداران استقلال به صفحه شخصی الیاس حضرتی هجوم ببرند و به صحبت‌های او درباره وضعیت مالی باشگاه استقلال انتقاد کنند.

در این موضوع شکی نیست که باشگاه استقلال بدهی‌های فراوانی دارد و همه این‌ها حاصل بی‌تدبیری مدیران حال و گذشته این تیم است. دلیل صحبت‌های مسئول ورزشی استقلال و تکذیب این بدهی‌ها هم معلوم نیست. روزنامه همشهری ورزشی هفته گذشته در گزارش‌های جداگانه‌ای به میزان بدهی‌های این دو باشگاه ورود پیدا کرد. جالب اینجا است که بدهی 170 میلیارد تومانی استقلال هم در همان گزارش مطرح شد. سؤالی که حالا مطرح می‌شود این است که چرا علی خطیر و یا دیگر مدیران باشگاه استقلال همان زمان به این میزان از بدهی واکنش نشان ندادند و آن را تکذیب نکردند.

باشگاه استقلال به دلیل اشتباه‌های مختلف مدیریتی در سال‌های گذشته با انبوهی از بدهی‌های مالی انباشته روبه‌رو است، همین موضوع باعث شده تا امروز این تیم با شکایت بازیکنان و مربیان پیشین خود در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه باشد. اما با هزینه‌هایی که مدیران استقلال در فصل نقل و انتقالات انجام داده‌اند بر میزان بدهی‌های این باشگاه افزوده خواهد شد.

بدون شک وزارت ورزش و جوانان، مسئول چنین فاجعه بزرگی مالی در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است. مدیران وزارت ورزش و جوانان با انتخاب‌های نادرست مدیریتی خود برای این دو باشگاه باعث شدند این دو باشگاه در گرداب بدهی‌های سرسام‌آور قرار بگیرند. مدیرانی که برای رضایت هواداران این دو تیم با بازیکنان جدید قرارداد امضا می‌کنند بدون اینکه بتوانند منابع مالی این تعهدات را تأمین کنند. بعد از گذشت مدتی هم می‌روند و تنها دستاوردی هم که داشته‌اند اضافه کردن مبلغ بدهی‌های این دو باشگاه بوده است.

بهتر است شرایط برای خصوصی‌سازی این تیم‌ها فراهم شود، تا هم هر چه زودتر سرخابی‌های پایتخت سروسامان بگیرند و هم جلوی بی‌تدبیری‌ها و سوء‌مدیریت‌ها گرفته شود. هواداران این دو باشگاه‌ها هم می‌توانند برای پیگیری مطالبات خود با مالک باشگاه در ارتباط باشند تا هر روز به هر دلیلی مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها