کد خبر: 250611
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۱۳:۴۹:۰۰
| |

فیفا 4 عضو دیگر فدراسیون فوتبال افغانستان را تعلیق کرد

به دنبال افشای آزار و اذیت جنسی زنان فوتبالیست افغانستان رییس و چهار عضو دیگر فدراسیون فوتبال افغانستان از شغل خود تعلیق شدند.

فیفا 4 عضو دیگر فدراسیون فوتبال افغانستان را تعلیق کرد
کد خبر: 250611
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۱۳:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| به دنبال افشای آزار و اذیت جنسی زنان فوتبالیست افغانستان؛ رییس و چهار عضو دیگر فدراسیون فوتبال افغانستان از شغل خود تعلیق شدند.

روزنامه گاردین نیز در این‌باره از زبان خالده پوپل نگاشته‌ است که آقای کریم(رییس فدراسیون) در دفتر کارش تخت‌خوابی دارد که درهای این اتاق تنها با اثر انگشت باز می‌شوند.

جمشید رسولی، سخن‌گوی لوی سارنوالی می‌گوید که وظایف این پنج تن به دلیل اتهام‌های فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال به حالت تعلیق در آورده شده‌اند.

پیش از این، لوی سارنوالی اعلام کرده بود که اتهام‌های آزار واذیت جنسی و فیزیکی شماری از اعضای تیم ملی فوتبال بانوان کشور را از سوی اعضای فدراسیون فتبال، بررسی خواهد کرد، اما رییس فدراسیون این اتهام‌ها را رد کرده‌است.

این در حالی‌ست که خالده پوپل، عضو پیشین تیم ملی فتبال بانوان افغانستان که اکنون در دانمارک زندگی‌ می‌کند، این اتهام‌ها را بر اعضای رهبری فدراسیون فوتبال کشور وارد کرده‌بود.

او یک نمونه از آزار و اذیت جنسی بانوان فوتبالیست کشور در یک اردوگاه تمریناتی در سال 2016 در اردن این‌گونه روایت می‌کند: «چلنچی که همیشه در برابر بازیکنان ما قرار می‌گرفت، آزار و اذیت جنسی از طرف مسولان، از طرف ترینرها و اشخاصی که به نام نماینده فدراسیون فوتبال افغانستان در کمپ‌های تمرینی ما می‌آمدند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها