کد خبر: 374322
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۳:۱۲:۲۳
| |

مظلومی: برای اعزام ورزشکاران به توکیو تابع قوانین پارالمپیک هستیم

رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان گفت: تصمیم برای اعزام ورزشکار به توکیو بر عهده کمیته‌ ملی پارالمپیک است و این کمیته برای اعزام‌ها شرایط خاصی دارد و ما نیز تابع آن هستیم.

مظلومی: برای اعزام ورزشکاران به توکیو تابع قوانین پارالمپیک هستیم
کد خبر: 374322
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۳:۱۲:۲۳

اعتمادآنلاین| «محمدرضا مظلومی» اظهار داشت: ورزشکاران نابینا و کم‌بینای ایران تاکنون در سه رشته فوتبال، دوومیدانی و جودو سهمیه کسب کردند. البته این کسب سهمیه به معنای اعزام قطعی ورزشکاران به پارالمپیک نیست بلکه براساس اولویت‌بندی کمیته‌ ملی‌پارالمپیک، افراد ورزشی کاروان ایران انتخاب می‌شوند. در رشته جودو 2 سهمیه قطعی شده است، فوتبال پنج نفره ایران با نایب‌ قهرمانی آسیا جواز توکیو را کسب کرده و سه سهمیه نیز در پارادوومیدانی کسب شده است.

وی در توضیح ملاک اعزام ورزشکاران به توکیو عنوان کرد: چهار گروه برای اعزام به توکیو 2020 تعریف شده است و این چهار گروه نیز براساس میزان بودجه کمیته ملی پارالمپیک قابل ریزش است. سه گروه اول مدال‌آوران هستند و گروه چهارم نیز ورزشکاران و تیم‌هایی محسوب می‌شوند که در بازی‌های آسیایی مدال گرفتند. تاکنون اعزام هیچ ورزشکاری قطعی نشده و ورزشکاران نابینا و کم‌بینا نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان در مورد تکلیف شناگر نابینا ایران که کسب سهمیه کرده است، گفت: «محمدحسین کریمی» در رقابت‌های جهانی که در انگلیس برگزار شد در بین مدعیان در جایگاه هشتم قرار گرفت. این جایگاه وی با سیاست کیفی‌گرایی کمیته ملی پارالمپیک همخوانی ندارد. اگر قرار باشد کسانی که امید کسب مدال نیستند اعزام شوند، باید تیم فوتبال، جودوکار رده هشتم و برخی دیگر از ورزشکاران را در لیست اعزام قرار دهیم. البته برای اعزام ما تابع سیاست‌ کیفی‌گرایی کمیته ملی پارالمپیک هستیم.

احتمال افزایش شمار ورزشکارانی که سهمیه پارالمپیک کسب کردند از دیگر مسائلی بود که مظلومی به آن اشاره کرد و افزود: در بین رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان، تنها ورزشکاران رشته دوومیدانی شانس کسب سهمیه بیشتری دارند. ما برای آمادگی تمام ورزشکارانی که سهمیه کسب کردند اردوی کیش را در دستور کار قرار دادیم. در این اردو ورزشکاران برای سازگاری با آب و هوای توکیو مدتی در جزیره کیش اقامت خواهند کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها