کد خبر: 648014
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۲ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ما برای رسیدن به جام ملت‌ها خون دل‌ها خورده‌ایم...

این برای نخستین بار در تاریخ است که صعود به جام ملت‌ها این‌قدر برای فوتبال ایران نفسگیر می‌شود.

ما برای رسیدن به جام ملت‌ها خون دل‌ها خورده‌ایم...
کد خبر: 648014
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۲ ۱۶:۰۰:۰۰

جام ملت‌های آسیا آغاز شده و تیم ملی ایران از یکشنبه به مصاف رقبای خود خواهد رفت.

به گزارش اعتمادآنلاین، ملی‌پوشان فوتبال کشورمان برای شکستن طلسمی که عمرش تقریباً به نیم قرن رسیده پا به زمین‌های چمن زیبای قطر می‌گذارند. اما حضور در این دوره از رقابت‌ها با دوره‌های قبل تفاوت چشمگیری دارد.

معمولاً هیچ وقت حضور در جام ملت‌ها برای فوتبال ایران دغدغه نبوده است. همیشه به‌جز یک بار. یعنی علاقه‌مندان به فوتبال در کشورمان هرگز نگران نرسیدن به جام ملت‌ها نبودند. اما قطر 2023 با همه دوره‌های قبل متفاوت است.

تیم ملی ایران در سال 1398 و در مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا با مارک ویلموتس در دور اول گروهی با عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج هم‌گروه بود و بعد از پایان دور نخست با دو باخت برابر بحرین و عراق در آستانه حذف قرار گرفت! در آن زمان مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی بود و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال. شرایط طوری شد که اگر ایران از چهار بازی بعدی خود حتی یک مساوی می‌گرفت، هم جام جهانی را از دست می‌داد هم جام ملت‌ها را! در نهایت با کناره‌گیری ویلموتس که بدهی چندصد میلیاردی برای فوتبال ایران به جا گذاشت و استعفای مهدی تاج و برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و آمدن شهاب‌الدین عزیزی خادم و تغییر رویه در تیم ملی، ملی‌پوشان موفق شدند در چهار بازی دور برگشت که در منامه بحرین برگزار می‌شد با کسب چهار برد پیاپی هم جواز صعود به آسیا را به دست آورند هم به دور دوم انتخابی جام جهانی برسند.

این برای نخستین بار در تاریخ بود که صعود به جام ملت‌ها این‌قدر برای فوتبال ایران نفسگیر شد. بنابراین حضور در قطر 2023 با همه دفعات گذشته فرق دارد.

ملی‌پوشان فوتبال کشورمان باید بدانند ما صرفاً برای حضور در این مسابقات خون‌ دل‌ها خورده‌ایم! البته که بخش عمده‌ای از بازیکنان فعلی تیم ملی همان‌هایی هستند که در جهنم منامه گل کاشتند ولی گاهی ممکن است گذر زمان برخی چیزها را از یاد آدم‌ها ببرد. همان‌طور که خیلی زود یادمان رفت چطور و در چه شرایطی به جام جهانی رسیدیم و نتیجه‌اش هم شد همان که همه دیدیم.

این نوشته برای آن است که به همه، مخصوصاً بازیکنان تیم ملی، یادآوری کند رقابت در آسیا را از همان نقطه شروع بسیار جدی بگیرند و تا سر حد توان برای رسیدن به موفقیت بجنگند چون این موقعیت برخلاف همیشه ساده به دست نیامده است. 

 

ما باید قدر این جام ملت‌ها را از همیشه بیشتر بدانیم چون برای رسیدن به آن بیشتر از همیشه زجر کشیدیم. این می‌تواند نیروی محرکه تمام عوامل تیم ملی از کادرفنی تا بازیکنان باشد. نباید یادمان برود تنها یک نفس تا فاجعه‌ای به اسم «نرسیدن به جام ملت‌ها» فاصله داشتیم.

تیم ملی ایران طبق آمار و احتمالات تنها یک بازی سخت تا رسیدن به فینال دارد: رقابت احتمالی با کره جنوبی در یک‌چهارم. ما امیدواریم که بچه‌ها تک‌تک مسابقات از تقابل با فلسطین و هنگ‌کنگ گرفته تا امارات و بازی یک‌هشتم را کاملًا جدی بگیرند تا با بیشترین آمادگی به بازی مرگ و زندگی برسند.

کلام آخر اینکه به قول نادر ابراهیمی با کمی تغییر، «ما برای آنکه در جام ملت‌های آسیا باشیم رنج دوران برده‌ایم، خون دل‌ها خورده‌ایم!» مراقب باشیم فرصت را از دست ندهیم. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها