کد خبر: 654483
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۱۰:۲۵:۱۶
| |

کدام قله؟ کدام اوج آقای تاج؟/ کاش حالا که جرات عذرخواهی ندارید از خنداندن مردم حرف نزنید!

مهدی تاج در شرایطی می گوید 4 بار مردم را خندانده که اشاره نمی کند بارها و بارها اشک فوتبال و فوتبالی ها را در آورده است.

کدام قله؟ کدام اوج آقای تاج؟/ کاش حالا که جرات عذرخواهی ندارید از خنداندن مردم حرف نزنید!
کد خبر: 654483
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۱۰:۲۵:۱۶

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال روز گذشته در مجمع آنلاین عمومی عادی فدراسیون فوتبال با دفاع از عملکرد خودش اعلام کرده، فدراسیون هم در بخش نتیجه‌گیری خوب عمل کرده و هم در بخش زیرساخت و پیشرفت‌های فنی! او بدون اینکه بگوید چند بار اشک اهالی فوتبال و مردم را درآورده، گفت: «4 بار مردم را خنداندیم.»

به گزارش روزنامه اعتماد، این اظهارات باعث شد کاربران در شبکه‌های اجتماعی بنویسند: «مهدی تاج در مورد کدام فدراسیون فوتبال و کدام تیم‌های ملی حرف می‌‌زند.» البته کاربران نجابت به خرج دادند که جواب‌هایی از این دست را نثار اظهارات رییس فدراسیون فوتبال کردند. ولی می‌شود به صورت جدی‌تر این اظهارات را در بوته آزمایش قرار داد. 

مهدی تاج که آمدنش در سال 95، رفتنش در سال 98 و بازگشتش در سال 1401 از نقاط تاریک، پرابهام و بی‌سابقه تاریخ فوتبال ایران است، می‌گوید برد ایران مقابل ولز باعث خنده مردم شد. عجیب است که رییس فدراسیون اشاره نمی‌کند که اول از همه با دست‌فرمان ایشان و سرمربی محجوبش ویلموتس که صدها میلیارد خسارت روی دست فوتبال ایران گذاشت، نزدیک بود جام جهانی و جام ملت‌ها را از دست بدهیم و دوم اینکه نمی‌گوید سه روز قبل از آن برد 6 تا از انگلیس خورده بودیم و سه روز بعدش به امریکا باختیم. باز جای شکرش باقی است رییس فدراسیون دو تا «میله» بازی ولز را در سیاهه افتخاراتش فاکتور نکرد.

مهدی تاج می‌گوید در ساحلی سوم شدیم درحالی که در فدراسیون قبلی ایران قهرمان این مسابقات شده بود، می‌گوید در جام جهانی نوجوانان برزیل را بردیم بدون اینکه بگوید در دوره قبلی این مسابقات ایران، آلمان را شکست داده بود و به جمع هشت تیم برتر دنیا رسیده بود ولی این‌بار زودتر حذف شد. رییس فدراسیون، مدعی شده تیم ملی در جام ملت‌ها هم نتایج خوبی گرفته! حتما منظور ایشان برد با سلام و صلوات مقابل سوریه در ضربات پنالتی و سه تا خوردن از قطر و حذف از جام ملت‌هاست وگرنه ما که نتیجه دیگری ندیدیم! 

اصلا حالا که خود رییس فدراسیون بحث کارنامه‌اش را وسط کشیده، بد نیست بگوییم نتایج درخشان او و همکارانش فقط به همین موارد خلاصه نمی‌شود. البته طبیعی هم هست که مهدی تاج حذف تیم ملی امید از مرحله پیش مقدماتی المپیک و باخت مقابل هنگ‌کنگ در بازی‌های آسیایی را فراموش کرده باشد. همین‌طور ناکامی تیم ملی زنان و تیم ملی جوانان را. منطقی است که یادش رفته باشد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا چه نتایجی گرفتند، یادش رفته باشد او و هیات رییسه فدراسیون سر داستان پاداش‌های 20 هزار دلاری مردم را عصبانی و چه شرایطی از لحاظ کیفیت و سلامت بر کلیت فوتبال کشور حاکم کردند. مهدی تاج می‌گوید زیرساخت‌ها پیشرفت کرده بدون اینکه به زرد شدن چمن کمپ تیم‌های ملی و داستان قارچ گرفتن زمین و خراب شدنش اشاره کند. همین‌طور وقتی از دوم بودن ایران در رنکینگ آسیا حرف می‌زند به روی خودش نمی‌آورد که این تیم در زمان فدراسیون قبلی اول ‌آسیا بود!

همین که یک برد مقابل ولز در جام جهانی، یک برد مقابل ژاپن در جام ملت‌ها، یک برد تیم ملی نوجوانان و یک‌سومی در فوتبال ساحلی حاصل می‌شود، دستاورد فدراسیون فوتبال خودش نشان می‌دهد که چقدر اوضاع خراب است.

اما می‌شود اظهارات مهدی تاج را از منظر دیگری جز فوتبال هم بررسی کرد. همان‌طور که بارها گفته شده در این مملکت باید همه‌ چیزمان به همه‌ چیزمان بیاید. وقتی فلان مقام مسوول با این وضع اقتصادی و تورم و قیمت ارز و صف گوشت می‌آید و به راحتی می‌گوید اوضاع خوب است چرا رییس فدراسیون نیاید با این همه شکست و پسرفت بگوید ما موفق بودیم؟ وقتی بی‌احترامی  به افکار عمومی امری طبیعی شده است چرا مهدی تاج این کار را نکند؟ او که اتفاقا ید طولایی هم در این کار دارد. قبلا وقتی از او سوال می‌شد پرونده ویلموتس کجاست، می‌گفت توی جیبم است و حالا هم می‌گوید ما چهار بار مردم را خنداندیم! چه کسی این حرف را می‌زند؟ کسی که باعث بیشترین دلزدگی مردمِ درگیر با مشکلات اقتصادی و معیشتی از فوتبال ملی شده است. کسی که با مدیریتش بیشترین شکاف را بین فوتبال و هواداران انداخته است. کسی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با پرونده ویلموتس اعتبار ورزش ایران را خدشه‌دار کرد. 

آخر مگر می‌شود این سیاهه بزرگ از ناکامی و ویرانی مقابل روی آدم باشد و دم از موفقیت زد؟ مگر می‌شود همه تیم‌های ملی ایران یکی پس از دیگری از مسابقات ناکام برگردند و از پیروزی حرف زد؟ مگر می‌شود به قطر باخت و حذف شد و بعد گفت ما به قله رسیدیم؟ به قول مرحوم منزوی «کدام قله؟ کدام اوج؟»

فوتبال ایران با دست‌فرمان شما دوباره به ته دره رفته است. حال به جای آنکه سرتان را پایین بیندازید و از اهالی فوتبال بابت این عملکرد عذرخواهی کنید و استعفا بدهید تا شاید با آمدن یک فرد جدید بار دیگر فوتبال شرایط جدیدی را تجربه کند یا در کمترین حالت سکوت کنید متوقعانه از موفقیت و پیشرفت و پیروزی می‌گویید؟ باز خدا را شکر که شما موفقیت قابل ذکری ندارید وگرنه قرار بود چطور با ما صحبت کنید!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها