کد خبر: 286505
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

لوکا بیگاتزی، فیلمبردار ایتالیایی در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین:

باید سینما را هر روز خلق کنیم/ اسیر سینمای سنتی نباشیم/ سینمای ایران تصویر واضحی از حقیقت دارد/ حضور پررنگ جوانان در جشنواره جهانی فیلم فجر قابل توجه بود

لوکا بیگاتزی، فیلمبردار ایتالیایی گفت: «اولین نکته که در جشنواره جهانی فیلم فجر توجه مرا جلب کرد، حضور پررنگ جوانان بود، چرا که ایتالیا رو به پیری رفته است.»

حجم ویدیو: 8.43M | مدت زمان ویدیو: 00:04:00 دانلود ویدیو
کد خبر: 286505
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کارگاه تخصصی فیلمبرداری با حضور لوکا بیگاتزی در دومین روز از سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد. در این مراسم که با حضور کارگردان و هنرمندان بین‌المللی برگزار می‌شد لوکا بیگاتزی در کارگاه تخصصی «فیلمبرداری» خود با مرور خاطره همکاری‌اش با عباس کیارستمی، او را از پر احساس‌ترین کارگردانانی دانست که در زندگی‌اش می‌شناسد.

این فیلمبردار در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، گفت: «اولین نکته که در این جشنواره توجه مرا جلب کرد، حضور پررنگ جوانان بود، چرا که ایتالیا رو به پیری رفته است.»

این فیلمبردار ایتالیایی با اشاره به اینکه تازه به ایران رسیده گفت: «هنوز نتوانستم فیلمی در این جشنواره ببینم، اما طرفدار سینمای ایران هستم و آثار آن را دنبال می‌کنم. این سینما تصویر واضحی از حقیقت دارد.»

او بیان کرد: «با وجود اینکه در ایتالیا شاهد تعطیلی سینماها هستیم، اما نسل جدیدی از فیلمسازان فعالیت دارند که با سبک‌های جدید، باعث امیدواری سینماگران در این کشور می‌‌شوند.»

او با اشاره به ساختار هنری آثار خود گفت: «مهم نیست که فردی حتما در مدارس سینمایی بوده و تخصص‌های آکادمیک داشته باشد. باید سینما را هر روز خلق کنیم و اسیر سینمای سنتی نباشیم.»

نام بیگاتزی در سال‌های اخیر بیش از هر کسی در کنار نام «پائولو سورنتینو» کارگردان بزرگ ایتالیایی در آثاری چون «جوانی»، «پاپ جوان» و «زیبایی بزرگ» آمده است. او همچنین مدیر فیلمبرداری «کپی برابر اصل» آخرین فیلم زنده‌یاد عباس کیارستمی بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها