کد خبر: 484034
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۵:۳۱:۰۶
| |

میخائیل اولیانوف:

خروج آمریکا از برجام شکستی مفتضحانه بود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین خروج دولت پیشین آمریکا از توافق برجام را شکست خواند و گفت: این اقدام شکستی مفتضحانه بود. هم اکنون بازگشت احتمالی آمریکا به توافق برجام در دستور کار مذاکرات وین قرار دارد.

خروج آمریکا از برجام شکستی مفتضحانه بود
کد خبر: 484034
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۵:۳۱:۰۶

اعتمادآنلاین| میخائیل اولیانوف سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران را شکست خورده دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین خروج دولت پیشین آمریکا از توافق برجام را شکست خواند.

بر این اساس، اولیانوف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: سه سال پیش در چنین روزی دولت وقت آمریکا از توافق هسته ایران موسوم به برجام خارج شد و سیاست فشار حداکثری علیه تهران را آغاز کرد. این اقدام توافق برجام را تضعیف کرده و باعث پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و تشدید تنش‌ها در خلیج فارس شد.

وی در ادامه تاکید کرد: این اقدام شکستی مفتضحانه بود. هم اکنون بازگشت احتمالی آمریکا به توافق برجام در دستور کار مذاکرات وین قرار دارد.

پیش‌تر نیز مقامات مختلف دولت بایدن از شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران خبر داده بودند. با این حال، علی رغم شعار‌های بایدن در کارزار انتخاباتی اش مبنی بر بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، واشنگتن همچنان تحریم‌های تهران را حفظ کرده و به دنبال باج خواهی‌های بیشتر است.

مقامات تهران بار‌ها تاکید کرده اند تنها در صورتی حاضر به اجرای کامل مفاد برجام هستند که آمریکا تمامی تحریم‌های وضع شده را به صورت یکجا و قطعی لغو کند. این در حالی است که مقامات کاخ سفید و نمایندگان کنگره آمریکا بار‌ها بر حفظ تحریم‌های ایران برای حصول امتیازات بیشتر تاکید داشته اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها