کد خبر: 218003
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران مطرح کرد؛

طرح ساماندهی متکدیان نیازمند همکاری بین بخشی است

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: طرح ساماندهی متکدیان نیازمند همکاری بین بخشی است.

طرح ساماندهی متکدیان نیازمند همکاری بین بخشی است
کد خبر: 218003
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اکبر نعمتی رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، از همکاری شهرداری تهران با کمیته امداد، بهزیستی و استانداری تهران در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان خبر داد و اظهار کرد: طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در سرای احسان صورت می‌گرفت.

وی نکته حائز اهمیت در خصوص بحث معتادان متجاهد، کودکان خیابانی و متکدیان را همکاری بین نهادها دانست و گفت: بر اساس قانون شهرداری هیچ وظیفه‌ای در این خصوص ندارد، اما تاکنون 15 هزار نفر از متکدیان را جمع‌آوری کرده و به خانواده‌هایشان تحویل داده است،همچنین این افراد را به مدت یکسال از نظر مالی از طریق سازمان‌های مردم نهاد، فرمانداری و بخشداری تأمین کردیم تا به چرخه اعتیاد باز نگردند.

نعمتی با تأکید بر اینکه چرخه جمع‌آوری معتادان، متکدیان و کودکان کار معیوب است، گفت: این افراد هنگامی که جمع‌آوری می‌شوند، پس از مدتی به چرخه بازمی‌گردند.

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه محدوده خدمات رسانی شهرداری تهران، شهر تهران است، گفت: شهرداری متکدیان را جمع آوری می‌کند، اما نکته حائز اهمیت این است که متکدیان پس از جمع‌آوری باید به جایی که اهل آن‌جا هستند، منتقل شوند، در صورتی که شهرداری این امکان را ندارد و در این خصوص نیازمند همکاری تمام مسئولان هستیم.

وی در پایان اعلام آمادگی کرد و گفت: طرح ساماندهی معتادان، متکدیان و کودکان کار را از طریق مددسراها پیگیری می‌کنیم تا این افراد به چرخه اعتیاد باز نگردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها