کد خبر: 220575
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۰ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

۲ کارگر جان باختند

انفجار مهیب و آتش‌سوزی در شهرک صنعتى خمین اراک

انفجار در کارخانه تصفیه روغن شهرک صنعتی خمین 2کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

انفجار مهیب و آتش‌سوزی در شهرک صنعتى خمین اراک
کد خبر: 220575
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۰ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ساعت 13:15 روز گذشته بر اثر انفجار در کارخانه تصفیه روغن شهرک صنعتی خمین اراک، دو کارگر کارخانه فوت شدند.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره این حادثه گفت: در این حادثه مخزن کارخانه صنعتی منفجر شد و آتش سوزی مهیبی رخ داد و حادثه انفجار پس از 4 ساعت مهار شد.

وی ادامه داد: در ابن حادثه یک مرد 31 ساله دچار سوختگی شد و به بیمارستان امام (ره) خمین انتقال یافت، به دلیل شدت سوختگی، این مصدوم به بیمارستان ولی عصر (عج) اراک منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در پى وقوع این حادثه دو دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس دانشگاه اراک، کدهای دانشگاه خمین و حوزه بهداشت و درمان به مدیریت بحران و شرکت پخش فرآورده های استان مرکزی به محل اعزام شدند. بیمارستان ولیعصر (عج) اراک (سانتر سوختگی)، پایگاه و مراکز درمانی محدوده استانی، تیم های ارزیاب بهداشت در وضعیت آماده‌باش به سر می‌برند. به دلیل این انفجار حریق گسترده‌ای در این شهرک صنعتی به وجود آمده است و نیروهای امدادی اعزامی در حال مهار حریق هستند.

فتح الله حقیقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز با اشاره به انفجار در شهرک صنعتی خمین گفت: این آتش‌سوزی در حال حاضر مهار شده و به محض این اتفاق تمام نیروها و دستگاه های ذیربط در تلاش برای خاموشی برآمدند.

وی عنوان کرد: برای مهار این آتش از تمام ظرفیت شهرستان خمین، اراک، پتروشیمی شازند استفاده شد.هشدار لازم درباره خالی کردن پیرامون محیط داده شده و اعلام شده که تا جایی که امکان دارد صحنه درون حادثه هم تخلیه شود و تلاش به منظور خنک نگه داشتن منبع‌ها هم در حال انجام است.

همچنین غیاثی مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز گفت : واحد پویا صنعت تولید کننده حلال های شیمیایی به دلایل نامعلومی آتش گرفت. نیروهای آتش نشان و امدادی در محل حادثه در خمین حضور دارند و علت حادثه در دست بررسی است و در این میان نیز استاندار مرکزی در پی آتش سوزی در یکی از واحدهای صنعتی خمین ضمن پیگیری٬ دستورات لازم را به مدیریت بحران استان و شهرستان صادر کرد.

گفتنی است که ستاد مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان خمین برای بررسی علل و ابعاد این حادثه تشکیل شده و گفته می شود که پرویز بهرامی 50 ساله مدیر کارخانه ، مرحوم سلیمان بلوطی 30ساله کارگر در این حادثه جان باختند و یک کارگر دیگر نیز با 90درصد سوختگی به بیمارستان منتقل شد.شهرک صنعتی خمین در کیلومتر 6 محور خمین به اراک قرار دارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها