کد خبر: 221643
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۸:۰۰
| |

معاون سازمان بیمه سلامت مطرح کرد:

هیچ ایرانی بدون دفترچه بیمه نباشد/ تلاش برای پوشش بیمه‌ای محرومان

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای پوشش بیمه‌ای محرومان، گفت: یکی از اهداف سازمان بیمه سلامت این است که هیچ ایرانی بدون دفترچه نباشد و طرح بیمه همگانی سلامت نیز همین بود که اگر فردی دفترچه ندارد، بیمه شود.

هیچ ایرانی بدون دفترچه بیمه نباشد/ تلاش برای پوشش بیمه‌ای محرومان
کد خبر: 221643
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سید مرتضی ادیانی معاون سازمان بیمه سلامت با بیان این‌که بعد از اجرای طرح تحول سلامت، محرومیت امکانات بهداشتی و درمانی در استان‌های کشور کاهش یافته و به تعادل نزدیک شده، گفت: باید پذیرفت که بخش درمان تحولات زیادی یافته و با گذشته نمی‌توان مقایسه کرد؛ هرچند هنوز مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

ویادامه داد: بیمه درمانی 11 میلیون نفر از محرومین کشور یکی از نقاط عطف خدمات همگانی است، افزود: در حال حاضر جمعیت بیمه شده بیمه سلامت نزدیک به 40 میلیون نفر است.

ادیانی با اشاره به اقدامات حمایتی سازمان بیمه سلامت از بیماران خاص گفت: حمایت بیمه‌ای از بیماران خاص مثل بیماران اعصاب و روان، ام اس، سرطان، کلیوی، هموفیلی و غیره بسیار اهمیت دارد و در طرح تحول سلامت نیز به این بیماران نگاه ویژه‌ای شد.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ادامه داد: برخی از داروهای خاص نیز در ردیف تعهدات بیمه قرار گرفته و میزان پرداخت‌های درمانی مردم از جیب به واسطه اجرای طرح تحول سلامت به مراتب کمتر از گذشته شده است.

وی با بیان این‌که طی 30 سال گذشته، بهداشت و درمان جزو اولویت‌های اول کشور نبود، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید، بهداشت و درمان را به اولویت اول کشور تبدیل کرد و نگاه ویژه‌ای به حوزه بهداشت و درمان شد.

ادیانی گفت: یکی از اهداف سازمان بیمه سلامت این است که هیچ ایرانی بدون دفترچه نباشد و طرح بیمه همگانی سلامت نیز همین بود که اگر فردی دفترچه ندارد، بیمه شود و تلاش سازمان این است که تمام اقشار جامعه به خصوص محرومین زیر پوشش چتر بیمه باشند.

وی با اشاره به صندوق بیمه روستاییان و عشایر بیان کرد: بیمه روستاییان از سال 1383 در کشور آغاز شده و به صورت رایگان ادامه داد که این خدمات در صندوق بیمه روستاییان و عشایر ارائه می‌شود.

ادیانی با اشاره به صندوق بیمه سلامت ایرانیان نیز گفت: علاوه بر صندوق‌های بیمه همگانی سلامت و صندوق روستاییان و عشایر، صندوق بیمه سلامت ایرانیان نیز وجود دارد؛ افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه دارند، می‌توانند با پرداخت 50 درصد حق بیمه عضو این صندوق شوند و علاوه بر خدمات بخش دولتی از خدمات بخش خصوصی نیز بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها