کد خبر: 241426
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۱۱:۴۸:۰۰
| |

رئیس سازمان بیمه سلامت:

ادامه بیمه رایگان نیازمندان، بودجه می‌خواهد

رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: طرح تحول سلامت هزینه‌های سلامت مردم را به 35 درصد رساند و عده زیادی از نیازمندان رایگان بیمه شدند اما اگر کمبودهای مالی بیمه جدی گرفته نشود، طرح بیمه رایگان متوقف می‌شود.

ادامه بیمه رایگان نیازمندان، بودجه می‌خواهد
کد خبر: 241426
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۱۱:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| طاهر موهبتی رئیس سازمان بیمه سلامت روز یکشنبه در مراسم نکوداشت بیمه سلامت با اشاره به رضایتمندی 83 درصدی مردم از سازمان بیمه سلامت گفت: در این مدت و بعد از طرح تحول اقدامات مفیدی صورت گرفته است ولی اگر کمبودها را جدی نگرییم طرح بیمه رایگان سلامت متوقف خواهد شد.


وی افزود: سوم آبان مصادف با سالروز تصویب قانون بیمه همگانی و اجرای اصل 29 قانون اساسی است و با توجه به جمعیت 40 میلیونی بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت هم اکنون 85 درصد این جمعیت از بیمه رایگان بهره می برند.


رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی تلاش داریم شرایطی را آماده کنیم که همه افراد شرایط بهره گیری از بیمه را داشته باشند.


رئیس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، مردم 60 درصد هزینه های سلامت را از جیب می پرداختند اما این طرح سهم مردم را به 35 درصد کاهش داد، این یکی از آرزوهای نظام بود که البته برای دولت بار مالی داشت.


موهبتی با اشاره به مدیریت منابع و مصارف گفت: باید در مصرف منابع و هزینه ها دقت بیشتری انجام گیرد و یکی از اقدامات هدفمند کردن بیمه افراد نیازمند است.


وی یکی از چالش‌های جدی در حوزه سلامت، ‏تامین منابع مالی پایدار عنوان کرد و افزود: اگر بحران مالی دستگاه‌های بیمه‌ای را جدی نگیریم باید منتظر بحران بیشتر و بدهی‌های چندساله باشیم. ‏یکی از اتفاقاتی که در این دوره رخ داد، مدیریت منابع و مصارف بود.


وی درباره حذف همپوشانی‌های بیمه‌ای گفت: در مقاطع مختلف رفع همپوشانی بیمه‌ای در کشور انجام شد، اما همپوشانی جدید شکل ‏گرفت. امروزه اطلاعات مربوط به بیمه شدگان تامین اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت برخط به یکدیگر متصل است ‏و این موضوع از ایجاد همپوشانی‌های جدید جلوگیری می‌کند.


وی با اشاره به اهمیت استقرار خدمات الکترونیک، بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیک در استان کرمان آغاز شده و به زودی با ‏برطرف شدن اشکالات می‌توان این کار را در سراسر کشور انجام داد. اجرای خرید راهبردی خدمات سلامت بر اساس راهنماهای ‏بالینی نیز در حال انجام است.‏


موهبتی درباره بودجه سال آتی بیمه‌ها گفت: باید یک بار برای همیشه مشکل بیمه‌ها حل شود. ارائه دهندگان ‏خدمات سلامت با وجود ماه‌ها مطالبه، خدمات را ارائه می‌کنند. باید بودجه حوزه سلامت واقعی دیده شده و مطالبات به روز شود.‏

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها