کد خبر: 243884
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۰۷:۵۲:۰۰
| |

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد؛

دانشگاه‌گرایی یا مدرک گرایی/ آیا مشکل از قانون است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیماری دانشگاه ‌گرایی گفت: برای نجاری و کشاورزی و... تولید لازم نیست مدرک داشته باشیم اما ما مدرک گرایی را به جایی رساندیم که تمامی مشاغل نیازمند مدرک باشند.

دانشگاه‌گرایی یا مدرک گرایی/ آیا مشکل از قانون است
کد خبر: 243884
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۰۷:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره بیماری دانشگاه گرایی گفت: همه اجزای سیستم در کاری که باید انجام دهند باید احساس مسئولیت کنند و اگر قرار باشد دنبال مقصر بگردیم همه اجزا مقصرند.

وی افزود: مثلا در همین صداوسیما چقدر درباره نفرات برتر تبلیغ می‌شود؟ یا جلوی دانشگاه تهران چقدر روی در و دیوار تبلیغ است؟ در فیلم و سریال ها چقدر به کسانی که مهارت آموزند نقش مثبت می‌دهند و چقدر به کسی که پزشک و مهندس است.

میرزاده درباره وجود قوانین در این باره گفت: آیا شما تصور می‌کنید مشکل از قانون است ما در کشورمان حداقل می‌توانیم بگوییم کمبود قانون نداریم. برای نجاری و کشاورزی و... تولید لازم نیست مدرک داشته باشیم اما ما مدرک گرایی را به جایی رساندیم که همه مشاغل نیازمند مدرک باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، راهکارهای حل بیماری مدرک گرایی اظهار کرد: هنرستان های کاردانش تخصص گرایی را دنبال می کنند و تکنیسین و کارگر ماهر تربیت می کنند. تقاضا داریم تا صاحبنظران اگر در قانونگذاری و نظارت مجلس در این حیطه نظری دارند به ما اعلام کنند و به جای کلی گویی به صورت مستند موارد را به کمیسیون ارائه کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها