کد خبر: 244781
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۱:۵۸:۰۰
| |

معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد:

تدوین دستورالعمل چگونگی گرفتن رضایت آگاهانه از بیمار

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به تدویت دستورالعمل رضایت اگاهانه از بیماران گفت: در حال حاضر، فرم رضایت آگاهانه به شکل نامطلوبی در مراکز درمانی پر می‌شود که این موضوع به عنوان یک دغدغه در معاونت پرستاری در حال پیگیری است.

تدوین دستورالعمل چگونگی گرفتن رضایت آگاهانه از بیمار
کد خبر: 244781
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۱:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست علمی حقوق بیمار که در فرهنگستان علوم پزشکی با حضور اساتید پزشکی و پرستاری برگزار شد، یکی از ماموریت های ابلاغی وزیر بهداست به معاونت پرستاری را اهتمام جدی به اخلاق حرفه ای و مراقبت های معنوی عنوان کرد و گفت: به این منظور کمیته اخلاق پرستاری متشکل از 21 نفر از صاحبنظران حوزه پرستاری تشکیل شده است.

حضرتی ادامه داد: در کمیته اخلاق پرستاری مصوب شد که در سال 1397 بر روی سه موضوع گرفتن رضایت آگاهانه، تعیین شاخص های بیمارستان اخلاقی و ایجاد حساسیت اخلاقی در پرسنل درمانی کار شود که پیش نویس آیین نامه ها جهت ارائه به کمیته ملی اخلاق بالینی که عالی ترین سطح اخلاق در وزارت بهداشت می باشد، آماده شده است. در حال حاضر، فرم رضایت آگاهانه به شکل نامطلوبی در مراکز درمانی پر می شود که این موضوع به عنوان یک دغدغه در معاونت پرستاری در حال پیگیری است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها