کد خبر: 273134
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۰:۵۶:۰۰
| |

مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد:

معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد در اتاق گاز

مدیرکل دامپزشکی خوزستان بابیان اینکه برخی از بیماری سگ‌ها غیرقابل درمان است، گفت: در میان سگ‌های نگهداری شده در پناهگاه‌ها تعدادی وجود دارند که غیرقابل درمان یا پیر بوده که پیشنهاد شد از طریق اتاق گاز یا روش‌های دیگری مانند تزریق دارو‌های بیهوشی اتلاف شده تا از شیوع بیماری در پناهگاه جلوگیری شود.

معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد در اتاق گاز
کد خبر: 273134
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۰:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مصطفی کنارکوهی مدیرکل دامپزشکی خوزستان در اهواز با بیان اینکه موضوع کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد هفته گذشته در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خوزستان مطرح شد،گفت: در این جلسه پیشنهاد یک برنامه میان‌مدت با تدوین سازوکار‌های لازم و مهیا شدن زیرساخت‌های آن از سوی دستگاه‌های مرتبط برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد پیشنهاد شد.

وی افزود: براساس این برنامه، سگ‌های ماده بدون صاحب در شهر‌ها پس از جمع‌آوری عقیم‌سازی، تحت درمان و واکسیناسیون قرارگرفته و سپس رهاسازی می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در خصوص سگ‌های نر بدون صاحب نیز، پس از جمع‌آوری و انتقال آن‌ها به پناهگاه‌های احداث‌شده از سوی شهرداری‌ها یا بخش خصوصی مجاز، مورد درمان و واکسن قرار می‌گیرند.

کنار کوهی بابیان اینکه برخی از بیماری سگ‌ها غیرقابل درمان است، گفت: در میان سگ‌های نگهداری شده در پناهگاه‌ها تعدادی وجود دارند که غیرقابل درمان یا پیر بوده که پیشنهاد شد از طریق اتاق گاز یا روش‌های دیگری مانند تزریق دارو‌های بیهوشی اتلاف شده تا از شیوع بیماری در پناهگاه جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: اکنون این روش در بسیاری از کشور‌های دنیا متداول بوده و تأثیر به سزایی در کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب دارد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تأکید کرد: این پیشنهاد در کمیته تخصصی مربوطه مطرح‌شده و تاکنون نیز به تصمیم نرسیده است.

در روز‌های گذشته خبری مبنی بر اعلام مدیرکل دامپزشکی خوزستان در خصوص معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد با استفاده از اتاق گاز منتشر شد که واکنش‌هایی از سوی فعالان حامی حیوانات به دنبال داشت.

منبع: باشگاه خرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها