کد خبر: 273909
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۴:۵۵:۰۰
| |

الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران:

ایرانی‌ها عصبانی و غمگین هستند

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، گفت: ایرانی‌ها عصبانی هستند، غمگین‌ترین مردم دنیا هستند، چنین و چنانند ... هر گزاره دیگری جز این‌ها مطرح کنیم متهم به واقعگرا نبودن می‌شویم. آیا ما که میراث گرانقدری از آیین‌ها و جشن‌های فصلی سازگار با طبیعت و رویدادهای زندگی داریم به راستی این چنینیم؟

ایرانی‌ها عصبانی و غمگین هستند
کد خبر: 273909
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۴:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| الهام فخاری، عضو و رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در ششمین همایش طب سنتی بود، از اثرات تخریب روحیه شهروندان صحبت کرد و گفت: «ایرانی‌ها عصبانی هستند، غمگین‌ترین مردم دنیا هستند، چنین و چنانند ... هر گزاره دیگری جز این‌ها مطرح کنیم متهم به واقعگرا نبودن می‌شویم. آیا ما که میراث گرانقدری از آیین‌ها و جشن‌های فصلی سازگار با طبیعت و رویدادهای زندگی داریم به راستی این چنینیم؟»

او ادامه داد: «آیا این میزان از گلایه‌مند بودن و نق زدن بخشی از فرهنگ ما بوده؟ من فکر می‌کنم که نه. اما روند شتابزده‌ی توسعه کلانشهرهایی مثل تهران و تجربه‌های تلخی مثل جنگ، آشفتگی‌هایی به بار آورده و به فضا و روابط شهروندان آسیب زده است، آسیب‌هایی که حل و درمانشان دشوار خواهد بود. بافت‌ها و ساختمان‌ها‌ی تاریخی، یا همان میراث ارزشمند ملموس ما، در توفان حوادث و مدیریت اشتباه دچار تخریب شده و این، تمثیلی است از تخریب روحیه شهروندان، میراث ارزشمندتر ناملموس ما. اما معتقدم باید به جای غمگین‌تر شدن به راهکار اندیشید.»

فخاری با بیان اینکه جامعه ایرانی می‌تواند به سبک زندگی ارزشمند و هماهنگ با طعبیت خود بازگردد، گفت: «همانطور که ما در فکر راهکارهایی برای بازسازی و بازآفرینی این بافت تاریخی هستیم، جامعه آگاه ایرانی در جستجوی راهی برای بازگشت به سبک زندگی ارزشمند و هماهنگ با طبیعت خود است که نمادش می‌تواند همین بازخوانی پزشکی کهن باشد. ترکیب درستی از تغییر سازنده در «روش زندگی» و «محیط زندگی»؛ این دو در پیوند و وابسته به یکدیگرند».

وی افزود: «ما هم تلاش می‌کنیم پا به پای بخش آگاه جامعه برای بازگشت به سبک زندگی دانسته و سنجیده، در تدوین نظام سلامت شهری و شهروندی، سرمایه‌ی پزشکی کهن ایرانی را مد نظر قرار دهیم. فرهنگ و آیین‌های فرهنگی ما پشتوانه‌ی تغییر برای بهبود هستند، هرچند این تغییرات زمان‌بر باشند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها